En onsdag som alla andra

Läste nyss att Tony Rickardsson ska dansa i vinterns "Let's Dance" - HAHA, fasen vad kul det kommer bli! Honom gillar vi skarpt, så att säga. :) Dessutom ska Mattias Andréasson sjunga "Your song" i Idol på fredag och jag blev jätteglad av två anledningar; 1. Låten är urfin och 2. Mattias har en jättefin röst.

Jahapp, vad ska man annars skriva om idag? Just nu sitter jag i skolan och väntar på att Angelica ska komma tillbaka efter en hemvändning på jakt efter sitt USB-minne. Vi ska sedan skriva ut bilder över offentliga byggnader i Flen som vi tagit och de ska sättas upp på ett kollage. Detta ska vara klart imorgon så det är ingen brådska.

Ikväll ska jag träffa Amanda, plugga samt träna step. Det ska bli skönt att röra på sig ordentligt. Var ju sjuk förra onsdagen så jag har inte tränat på två veckor.

Har lite ångest inför helgen eftersom jag måste plugga ganska mycket. Men jag orkar inte ha det liggandes till nästa vecka så att jag måste göra allt i sista stund, så det blir att göra mycket grejer nu i helgen. Suck, pust och stön som man brukar säga.

Jag gillar Magnus Ugglas blogg och Lina berättade om ett ganska roligt inlägg: fredag, 5 oktober, 2007
"På väg hem från Jönköping passerade jag en gudsförgäten håla som heter Flen. Vi hade ett sommarställe i närheten, utanför en ort som heter Vadsbro och där tillbringade jag min barndoms somrar. Det fanns absolut ingenting att göra i Vadsbro och det var sex kilometer till närmsta vattendrag, vilket var den främsta anledningen till att min pappa köpte stället. Han var nämligen livrädd för att vi barn skulle drunkna. Jag tror att även mina föräldrar tyckte illa om stället med tanke på att hur lite tid dom tillbringade där varje sommar. I stället fick en kollega till min mamma, författarinnan Åsa Mobergs mamma, ta hand om mig. Åsas mamma behandlade mig som trash, som en askungepojke. Tyvärr var inte Åsa någon vacker prinsessa och det kom ingen annan ridande till undsättningen heller. Därför får jag rysningar så fort jag passerar Flen."

En annan rolig grej med Uggla är att det där sommarstället han pratade om inte låg långt ifrån huset där mamma bodde när hon var liten, vilket som ni alla förstår faktiskt medförde att de träffades ibland! "COOLT!" tänker ni då såklart, och "JAG VET!" säger jag då. Det mamma kommer ihåg är att Uggla babblade en massa om alkisarna på Sergels torg, och mamma hade ju ingen aning om vad Sergels torg var. Jag förstår om Uggla inte tyckte det var så givande att samtala med min mamma efter det, haha.

Dagens favorit:
Who's to say - Vanessa Carlton (Ja, jag gillar verkligen den tjejen! :D)

Stand up straight
Do your trick,
turn on the stars.
Jupiter shines so bright
when you're around.

They tell us slow down,
We're too young, we need to grow.
The speed's the key
and they don't know who we are.

And who's to say that we're not good enough?
And who's to say that this is not our love?


Mother don't tell me friends are the ones that I lose,
'cause they'd bleed before you.
And sometimes family are the ones you'd choose.
It's too late now,
I hold on to this life I found.

And who's to say we won't burn it out?
And who's to say we won't sink in doubt?
Who's to say that we won't fade to gray?
Who are they anyway? Anyway they don't know.

And you say we're too young, but maybe you're too old to remember.
And I try to pretend but I just feel it when we're together.
And if you don't believe me, you never really knew us.
You never really knew.

You and I, packin' up my room, we feel alright.
But we're not welcome, soon
we'll be drivin', 'cause they don't know who we are.
Who's to say we won't stay together?
Who's to say we aren't getting stronger?
Who's to say I can't live without you?
Who are they anyway? Anyway they don't know.

And you say we're too young, but maybe you're too old to remember.
And I try to pretend, but I just feel it when we're together.
Who is to say?
And who is to say?
And who are they anyway?

Stand up boy, I shine so bright when you're around.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Yes, jag antog att det var lika med att adda? :P
Ja det tycker jag att du ska göra ^^

2007-10-10 @ 20:53:08
URL: http://gotanapalmheart.blogg.se
Postat av: Sara

urfin låt! haha, det där med magnus är ganska häftigt, men det är något jag redan vetat ett tag ^^ men ganska grymt att han nämner flen egentligen XD

2007-10-10 @ 23:06:55
URL: http://sarapierre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0