Nu är det fanimej dags!

Har haft denna idé ett tag:
Härmed presenterar jag en liten tävling för alla mina vänner som läser min blogg. Jag vill ta reda på hur bra ni känner mig och jag kommer att ställa frågor om mig själv som ni får svara på. Hur många det är som vill/tänker svara på dessa frågor är en annan historia...

Kära vänner, KOM IHÅG att det kan finnas flera rätta svar på en fråga (luras inte av att vissa frågor står i singular), så det är kanske bra att skriva många olika alternativ. MEN ju mer detaljerat svar, desto bättre. Till en del frågor har jag också ledtrådar och annat. Den som har flest rätta svar blir dedikerad ett inlägg - WOHO! Dessutom är det ju status att veta en massa om mig. ;)

1. Kan du mitt fullständiga namn?

2. Kan du mitt personnummer? (Pluspoäng: de fyra sista siffrorna, haha!)

3. Hur många syskon har jag och vad heter de? (Pluspoäng: mellannamn och ålder)

4. Vem är min manliga favoritkändis? (Denna fråga är till för att ni ska få veta ungefär vilken typ av killar jag gillar. Pluspoäng till den som hittar en eller flera röda trådar.)

5. Vem är min kvinnliga favoritkändis? (Alltså vem som verkar vara en bra och gullig person och som samtidigt är vacker och bra på det hon gör. Det kan vara skådespelerskor, sångerskor - vad som är rätt är huvudsaken, haha.)

6. Vilken musikstil är min favorit?

7. Vilken musikstil gillar jag inte?

8. Vem är min favoritsångare?

9. Vem är min favoritsångerska?

10. Vilket är mitt favoritband?

11. Vilken är min favoritlåt?

12. Vilken är min favoritfärg?

13. Vad vill jag att mina eventuella barn ska heta?

14. Vilken är min favoritmaträtt?

15. Vad småäter jag oftast/vad är jag smått beroende av?

16. Vilket är mitt favoritämne i skolan? (om det nu finns något som är speciellt kul)

17. Vilka sporter gillar jag inte? (kanske lättare än att nämna allt jag gillar)

18. Vilken är min favoritserie på tv?

19. Vilken är min favoritfilm?

20. Vilket ord tycker du beskriver mig bäst? (detta är en bedömningsfråga, haha)

21. Vilket är det vanligaste ord jag använder? (denna fråga kräver att du umgås med mig ganska ofta)

22. Vad gör jag om dagarna när jag inte går i skolan? (detta vet den som förföljer mig)

23. Vilken är min naturliga hårfärg? (HAH, en kuggfråga kanske?)

24. Vilken är min ögonfärg?

25. Vilka länder har jag besökt?

26. Vad vill jag bli när jag blir stor?

27. Vilka språk kan jag tala?

28. Hur många kusiner har jag? (jag har sagt svaret till vissa, dock har det ändrats sedan dess)

29. Vilka egenskaper tror du att jag värderar högst hos andra människor?

30. Jag har brutit vissa kroppsdelar - vilka?

31. Jag har ett ganska stort ärr - var?

32. Hur lång är jag?

33. Vilken skådespelare eller skådespelerska tycker jag är bäst?

34. Vem är min hjälte?

Det kan tillkomma fler frågor senare, så håll utkik! Jag hoppas det är många som vill försöka sig på denna uppgift. :)

Mycket nöje

Kommentarer
Postat av: AnnG

1. Madeleine Helena Söderberg
2. 890922-????
3. 3 - Johan (typ 31?), Jessica (16 år) och Maria (typ 28?)
4. Orlando Blooom! (Killar med lockigt hår ligger bra till, precis som engelsmän)
5. Jennifer Aniston gillar du vet jag :)
6. Du har väl en väldigt blandad musiksmak?
7. Typ metal och hårdrock kanske?
8. Han dendär i Mcfly, kommer inte ihåg vad han heter men :P Dougie kanske det var :) Eller Gavin Degraw.
9. Kanske.. Christina Aguilera? :P
10. Mcfly!!!
11. "Dub-i-dub" med Me & my? ;D hahah
12. Rosa kanske? :P
13 Kille - Emil eller Oliver, tjej Tova eller Myra.
14. Köttbullar och makaroner? :P
15. Knark! ;) haha Vet inte vad de där heter men, du vet vilka jag menar!
16. Drama kanske? ;) Eller engelska.
17. Oj.. typ volleyboll?
18. Desperate housewives, Grey's anatomy, Friends, CSI, Heroes m.m :D
19. The notebook, forrest gump, Lord of the rings, Moulin Rouge (och så gillade du väl bond-filmerna?) m.m
20. Caring (tycker att det fyller ut mer än det svenska omtänksam)
21. "såhär" hihi (nää, kanske inte, men skulle kunna!)
22. Softar ;D
23. Du var lite blondare som liten, men jaa, ljusbrun/brun som du har nu :)
24. Blåå
25. Sverige och Danmark tror jag :P
26. Just nu funderar du på att bli jurist (eller kanske översättare)
27. Svenska, engelska och lite franska
28. Typ 36?
29. Omtänksamhet, osjälviskhet, du hatar dubbelmoral :P m.m
30. Ben som bebis och typ en arm. Och tummen?
31. Gissar på magen (men tror ärligt talat inte att jag sett det)
32. typ 1.58 - 1.60?
33. Orlando Bloom kanske? (A)
34. Din mamma? :D
WOOHO :D Hur gör vi nu då? Folk kan ju kolla på mitt o sno grejer? :P

2007-10-05 @ 11:27:46
Postat av: JESSICA :)

1. Madeleine Helena Söderberg
2. 1989-09-22-1668
3. 3 st :Jessica Maria: 16 år. Johan Nils: 31 år. Maria Irene: 33 år.
4. Orlando Bloom. :)
5. Hm, skulle gissa på Liv Tyler typ. :P
6. Haha, jag vet inte. Lite allt möjligt?
7. Hårdrock..?
8. Han i McFly? Eller typ Ted Gärdestad
9. Det har jag ingen aning om..
10. MCFLY!
11. Öh, vet ej :)
12. Vet ej ;)
13. Shit, jag vet inte ;)
14. hm, Tacos? :)
15. KÖRSBÄRSTOMATER? :)
16. hm.. svårt ;)
17. hm, typ sumobrottning ? :)
18. vänner, one three hill, desperate housewifes, greys anatomy osvosv :)
19. hm, vet inte. nån bondfilm eller ebba och didrik ;)
20. SÖTNOOOOS :)
21. typ, MINNS. :P
22. är hemma, pluggar, kollar på tv eller är med nån kompis :) tränar även lite ibland :)
23. typ, mer åt det blonda hållet.. :P
24. bluuuue :)
25. london, finland, tyskland och danmark? :)
26. haha, ingen aning :)
27. svenskan, engelska och franska?
28. öh, typ 35? :)
29. ingen aning.
30. en arm, lårbenet, en tumme.. sen vet jag inte :P
31. jag vt att du har ett på foten, och ett på knät? :P
32. öh, typ 1.62? :P
33. ornaldo bloom? :P
34. JAG ÄR DIN HJÄLTE ;)

2007-10-05 @ 13:10:47
Postat av: Pestipest

1. Madeleine Helena Söderberg
2. 890922-1668
3. 3 st; Jessica, 16, Johan, 31 och Maria, 33.
4. Orlando Bloom
5. Julia Roberts
6. Pop ("rockpop") och ballader.
7. Dead/heavy metal + skrikmusik
8. Danny i mc.fly
9. Mindy Smith
10. Mc.Fly, Beatles.
11. One moment more / I wanna have your babies
12. Blå
13. Orlando och Julia
14. Tacos
15. Tomater
16. 1. Engelska, 2. Drama
17. Innebandy och boxning
18. Desperate housewives
19. Back to cold mountain
20. Spattig, glad, vuxen, rådjursögon och liten.
21. "Godis" eller frasen "Asså, grejen är att..."
22. Pluggar, träffar syskonen m. barn och tränar camillas step. (Och ÄTER TOMATER!)
23. Föddes blond, men brun nu.
24. Blåå
25. Polen, Finland, England och Danmark.
26. Advokat
27. Svenska, engelska, franska.
28. 27
29. Lugn, ärlighet och humor.
30. Benet, tummen, arm.
31. Benet
32. 1,60
33. Linus Wahlgren
34. Jag tror Ebb och Ems!

2007-10-05 @ 14:18:46
Postat av: Emelie

eh, jag tror faktiskt inte det är någon idé att försöka mig på den här ;b
Men man kan ju alltid sno svaren ifrån de andra xP

2007-10-06 @ 12:59:21
URL: http://gotanapalmheart.blogg.se
Postat av: Sara

1. Madeleine Helena Söderberg
2. 890922-1668
3. Maria, 32 eller 33? Johan, 31, Jessica Maria 16
4. Orlando Bloom och Danny Jones. Hmm, mörka britter mer lockigt hår? inte spinkiga, men inte heller muskelknuttar. typ fotbolls och surftypen :P
5. Jennifer Aniston :)
6. Pop (poprock) och typ ballader.
7. Typ heavymetal och allmän skrikmusik? ;P
8. Haha, Danny i McFly? ^^
9. Vet att du gillar Gwen Stefanis stil, men jag vet inte om du gillar hennes musik. Men har för mig att du gillar Mindy Smith? ;O
10. McFly :D
11. Mindy Smith - One moment more
12. Blå
13. Flicka: Tuva eller Nora, Pojke: Oliver?
14. Tacos? :P
15. Du och dina jävla körsbärstomater, och jordgubbar ;)
16. Engelska
17. Typ kickboxning och kampsporter?
18. Vänner och desperate housewives
19. The notebook
20. Pålitlig
21. Godis, haha X)
22. Kör step, läser datan, pluggar, vänner= mig :D
23. Blond som barn och senare brunett
24. Blååå
25. Finland, England, Danmark, Polen (Norge? :P)
26. Advokat eller något med barn :)
27. 3; Svenska, Engelska och Franska (samt ditt eget, men det räknas inte ;P)
28. ett högt antal? typ 30
29. Pålitlighet, ärlighet, att man kanske är typ snäll och omtänksam. Typ
30. Ben och fingret?
31. knät? XP
32. 160
33. Fortfarande Jenn, kan jag gissa :P Annars typ Jonas Karlsson
34. Din mamma. Skulle jag i alla fall sagt som svar ;D

2007-10-07 @ 18:42:33
URL: http://sarapierre.blogg.se
Postat av: Lina

Jag väljer att inte läsa svaren från de andra för det är ju fusk?! :) Så det här är vad jag vet om dig alldeles själv märd:
1. Madeleine Helena Söderberg
2. 890922-16xx
3. Jessica, 16, Sara, typ 30, Johan, typ 30
4. Orlando Bloom, McFly-killarna. Du gillar engelsmän med fina frisyrer. De ska ha en speciell charm och humor och gärna vara romantiska  eller hur?
5. Liv Tyler, Jennifer Aniston. (Om du tycker det är okej att Jennifer dejtar Orlando måste du ju bara gilla henne!)
6. Mycket varierad. Men lite gullig musik skulle jag vilja säga 
7. Skrikmusik!
8. Han i McFly. Vad heter han.. Danny?
9. Det vet jag faktiskt inte.
10. McFly
11. Du har ingen enskild favoritlåt men du gillar massor av McFly-låtar. Och så gillar du ?Av längtan till dig? och ?Utan dina andetag? eftersom du tyckte de var så fina på bröllopet.
12. Blå kanske?
13. Hm, jag vet inte.
14. Tacos?
15. Godis?
16. Historia!
17. Biljard?
18. Vänner!
19. Dagboken ? jag sökte dig och fann mitt hjärta? Det känns som en typisk märd-film!
20. Underbar ;)
21. ?Angelica?!?
22. Pluggar och umgås med dina vänner/din familj
23. Cendre?
24. Blå
25. England, Finland, Danmark, Polen?? Tyskland?
26. Engelska ;) (alltså en sån som bor i England)
27. Svenska, franska (nåja ;)) och engelska
28. Över 35?
29. Ärlighet, godhet och ödmjukhet
30. Armen och nyckelbenet?
31. Oj, det visste jag inte!
32. 1,60?
33. Orlando Bloom
34. Dina päron (Det är väl ett fint svar?)

2007-10-07 @ 22:48:02
URL: http://andesh.blogg.se
Postat av: Anonym

sara - maria - same shit?

2007-10-08 @ 14:51:49
Postat av: Madde

Jag väntar ett tag till med att tillkännage de rätta svaren. Kanske finns det någon kvar där ute som vill svara men som inte hunnit. ;) DETTA ÄR ALLTSÅ EN HINT TILL ALLA SOM INTE HAR SVARAT; TA OCH SVARA NU FÖR TUSAN! ;D

2007-10-10 @ 13:04:37
Postat av: JESSICA :)

jag är nog den enda som har haft alla rätt på syskon och ålder på dom ? ;)

2007-10-10 @ 17:45:32
Postat av: Madde

Ja, för Pestipest (Jessica) har inte rätt på alla ställen där det står rätta svar. En del skrev hon in efter att jag sagt om hennes gissningar var rätt och jag vet vilka svar som är så. ;)

2007-10-11 @ 07:53:09
Postat av: Amanda

1. Madeleine Helena Söderberg
2. 890922
3. tre stycken. Maria 33, Johan 31, Jessica 16
4. Dougie och Orlando Bloom är de mest uppenbara.
söta killar med busigt hår och snälla med samtidigt lite farliga ögon tror jag att du gillar. Och helst ska de ha en snygg klädstil också.

5. Jennifer Aniston och Angelina Jolie.

6. Mcfly-musik, hur man nu definerar det. Fin melodi, fin text och gärna lite kärlek.
7. Det får inte vara för skrikigt eller hårdrockigt.
8. McFly-pojkarna, men mest Dougie. :)
9. Vanessa Carlton kanske? Jag laddede ner en låt nyss förresten, och det lät mycket bra! :)
10. Ehm. Den här var nästan lite för lätt. McFly såklart!
11. Bubblewrap är en av dem. Men jag vet att du har många fler!

12. Blå. --> mörkblå som den där tröjan du kollade på på MQ.
13. Faktiskt ingen aning. Det får du berätta för mig. :)
14. Tacos.
15. Tomater, vindruvor (frukt över huvudtaget) och lite choklad då och då.
16. Engelska! och teater gillar du också.
17. Ehm, du gillar typ allt. Men tynglyfting är nog inte riktigt din grej. och inte våldsamma saker heller.
18. Vänner. fast det är ju slut nu så det kanske inte räknas? Desperate housewives.
19. Dagboken kanske?
20. BÄST!
21. Pass.
22. Umgås med mig då och då, träffar Sara och Josse. Hälsar på hos Ebba och Emiilia. Tittar på film/tv, lyssnar på musik, spelar spel/tv-spel, tränar ibland, pluggar... jaa, listan kan göras lång.

23. Brun. :)
24. Blå.
25.England, Polen, Finland. ??
26. Advokat.
27. Svenska, engelska och french.
28. Tidigare var det 34 (om man ränkar med stackaren som dog), så jag gissar på 35 nu.
29. Snällhet/godhet, ärlighet, lojalitet och omtänksamhet. och skryt tycker du inte om.

30. Tumme, arm, ben
31. Benet. Jag kommer fortfarande ihåg dagen du fick det. :¨(
32. 160 cm.
33. orlando.
34. Ebba och Emilia är min gissning. :D

2007-10-11 @ 19:00:43
Postat av: Din käre bror

1. Madeleine Helena Söderberg

2. 890922-16??
3. Maria Irene, 33 år, Johan Nils, 31 år och Jessica Maria, 16 år

4. Orlando Bloom, förstås (Jag tror att det hjälper om man har ett lite ?pojkaktigt? utseende för att du ska gilla killens utseende)

5. Nån i Vänner skulle jag tro, Jennifer då kanske.

6. Pop, modern såväl som gamla klassiker, typ Beatles, Ted Gärdestad.

7. Hårdrock och dansband

8. Gissar på Ted Gärdestad

9. Ingen aning

10. McFly, verkar det som. En grupp jag för övrigt aldrig har hört något av så vitt jag kan minnas.

11. Maxwell's Silver Hammer kanske ;)

12. Blå

13. Inte Felix i alla fall

14. Tacos?

15. Körsbärstomater

16. Vet faktiskt inte, du är ju så duktig på allt i skolan.

17. Tror inte att du gillar kampsport, gymnastik, segling, cricket, biljard, dart, trav m.m. Sen kan man ju ifrågasätta om allt som jag nämnde är att betrakta som sporter.

18. Just nu? Desperate Housewives, kanske. Annars Vänner eller OC.

19. Sagan om ringen-trilogin, kanske.

20. Älskvärd

21. Meh (om det nu kan räknas som ett ord)

22. Sitter vid datorn, äter körsbärstomater, kollar på film

23. Mellanblond

24. Blå

25. Danmark, Finland, England och Polen

26. Ekonom eller jurist, tror jag.

27. Svenska, engelska, franska

28. Är det 30? Har säkert glömt någon eller räknat dubbelt nånstans.

29. Ärlighet och snällhet

30. Arm och ben

31. Vristen, om det nu räknas som stort.

32. 1.61?

33. Orlando Bloom eller Viggo Mortensen

34. Jag förstås! ;)

2007-10-12 @ 10:43:16
URL: http://turpentine.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0