Sverige - Nordirland 1-1

EM-kval, Råsunda, 17 oktober 2007 kl. 20.30

Det går knappt att beskriva känslan att komma in på stadion och se spelarna och känna stämningen som höll på att byggas upp! Vi satt på norra läktaren, ganska högt upp, men såg ändå jättebra. I första halvlek satt vi alla fem (Pappa, Jessie, Lina Mathisen, jag och morbror Peter) på helt olika platser. När Sverige gjorde mål var det såklart jättehärligt och stämningen var otrolig, men det hade varit ännu roligare om jag hade kunnat glädjas med de jag kände. Dessutom vann vår läktare över södra läktaren när det gällde vilka som kunde väsnas mest innan match. Det kan iofs bero på att Sveriges hejaklack (som förresten var urtråkig i andra, peppade inte spelarna alls) satt längre ner på vår läktare. Men det var iaf kul att slå södra läktaren - de var nämligen mycket sämre än oss, haha!

I andra halvlek fick vi sitta tillsammans allihop eftersom det var jättemånga lediga platser på pappas och Peters sida av läktaren. Tror dock att det kan ha betytt otur - det gick ju bättre i första när vi satt åtskilda. ;)

Spelet i första halvlek var väl okej med tanke på att Sverige gjorde mål, men i andra var det verkligen urdåligt! Jag fattar inte vad de höll på med och det skrek jag även till dem (men det blev såklart dränkt av 33311 andra röster). Jag gissar att Lagerbäck sade till dem att köra på försvar i andra - och vi såg ju hur bra det gick! Man får inte tappa sådär! Tur var det väl iallafall att spelarna erkände det själva efteråt...
 
Fasen, jag hade trott att Sverige skulle bli klara för EM. De behöver iochförsig bara EN POÄNG till, men det kanske inte blir så lätt. Spanien, som man möter härnäst, är som bekant riktigt bra. Visst, Sverige vann förra mötet men Spanien är alltid jättebra på hemmaplan. Och sen är sista matchen mot Lettland som väl egentligen inte är något bra lag, men jag tror att de kan bli luriga och Sverige brukar ju som bekant ha svårare att spela bra fotboll mot sämre motstånd... De spelade iofs dåligt igår också, men Nordirland är ju ändå ett bra lag. GAH!

Ett roligt citat som en man i bänkraden ovanför mig yttrade i andra halvlek:
"Lagerbäck, sluta lösa korsord nu och börja se vad som händer, din jävla tomte!"

HAHA, fan vad jag garvade!


Kommentarer
Postat av: lina

spejade efter dig hela matchen men utan resultat ;)

2007-10-18 @ 08:51:21
URL: http://andesh.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha; jävla tomte. det var en fin kommentar. synd att de inte gjorde lite fler mål dagen till ära. Men ni fick i alla fall uppleva ett, som tur är. By the way, du skulle kunna bli sportkommentator. En som man inte irriterar sig på, något som verkar vara mycket ovanligt inom sportkiommentatorsvärlden. ;D

2007-10-18 @ 18:41:10
Postat av: Emelie

AAAAAAAAAAAAH! jag ville också vara där!
Källström var där (L)

2007-10-18 @ 21:44:24
URL: http://gotanapalmheart.blogg.se
Postat av: Sara

Gaaah, fortfarande irri för att jag inte var med :/ *suck* skulle kunna bidragit så i klacken^^
lov baby, lov. vara med och fixa i helgen? (A) HJÄRTA

2007-10-21 @ 22:10:11
URL: http://sarapierre.blogg.se
Postat av: Emelie

Svar; Jadu, jag vetinte. Men igentligen var du inte så efter. Men det är väl kanske för att jag har så höga krav på mig själv och hitta låtarna tidigt xP

2007-10-22 @ 15:12:05
URL: http://gotanapalmheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0