Tick-tack, tick-tack

Jag klarar inte av att känna såhär. Denna oro... Jag klarar inte att folk runtomkring mig mår dåligt. Jag vill att någon ska krama och trösta mig...och säga att allt kommer att bli bra. Jag vet att det kommer att gå bra, men ibland behöver man höra orden...

Nu till något roligare - tänkte nämligen ge er rätta svaren på frågorna om mig samt tillkännage "vinnaren" i densomkännerMaddebäst-tävlingen! Jag är tvungen att utse en vinnare, men ni som inte vann får inte bli ledsna och tro att jag tycker mindre om er bara för att ni svarade mindre rätt. Ni som förlorade kan dessutom tänka såhär; den som vann är en läskig stalker! HAHA

Kan säga att det blev otroligt jämt och att vinnaren vann med endast en poäng!

Här är de rätta svaren. Ha överseende med saker som jag kan råka utelämna. Kommer exempelvis inte ihåg alla mina favoritskådespelare just i detta nu.

1. Kan du mitt fullständiga namn? Madeleine Helena Söderberg

2. Kan du mitt personnummer? (Pluspoäng för de fyra sista siffrorna) 890922-1668 

3. Hur många syskon har jag och vad heter de? (Pluspoäng: mellannamn och ålder) Maria Irene, 33, Johan Nils, 31 samt Jessica Maria, 16

4. Vem är min manliga favoritkändis? (Denna fråga är till för att ni ska få veta ungefär vilken typ av killar jag gillar. Pluspoäng till den som hittar en eller flera röda trådar.) Orlando Bloom och killarna i McFly, speciellt Danny Jones. Engelsmän, lockigt hår, inte spinkiga men heller inte muskelknuttar, fotbolls- och surftypen, fina frisyrer, speciell charm, humor, romantiska, söta, busigt hår, snäll, lite farliga ögon, snygg klädstil, ungdomligt utseende. Ni känner mig alltså väldigt bra på denna punkt! Dock glömde ni fräknar samt att jag faktiskt gillar killar från Sverige och andra länder också. ;)

5. Vem är min kvinnliga favoritkändis? (Alltså vem som verkar vara en bra och gullig person och som samtidigt är vacker och bra på det hon gör. Det kan vara skådespelerskor, sångerskor - vad som är rätt är huvudsaken, haha.) Jennifer Aniston, Liv Tyler och Julia Roberts.

6. Vilken musikstil är min favorit? Väldigt blandat, men mycket poprock, rock, pop, ballader samt söt, gullig, soft och melankolisk musik. 

7. Vilken musikstil gillar jag inte? Heavy metal, skrikmusik, hårdrock, dansband (en del dansbandslåtar är dock söta).

8. Vem är min favoritsångare? Danny Jones, Gavin DeGraw, Ryan Cabrera, Tom Fletcher, Paul McCartney, John Lennon, David Gray, Ted Gärdestad, Daniel Lindström, Michael Jackson, Ewan McGregor, Daniel Bedingfield osv. Kan inte komma på fler just nu.

9. Vem är min favoritsångerska? Vanessa Carlton, Mindy Smith, Elisa,  Eva Cassidy, Jessica Folcker, Christina Aguilera, Fergie, Celine Dion osv. Kommer inte på fler men vet att det finns fler.

10. Vilket är mitt favoritband? McFly, The Beatles, The Beach Boys, The Who, Fallout Boy, Oasis, Mando Diao, U2, Maroon 5, Sugarplum Fairy, Gyllene Tider, Coldplay, Abba osv. 

11. Vilken är min favoritlåt? Sorry's not good enough, Bubble wrap, Walk in the sun, All About you, Too close for comfort, Obviously och That Girl med McFly (HAHA); If you're not the one med Daniel Bedingfield; Who's to say med Vanessa Carlton; One moment more med Mindy Smith; Imagine med John Lennon; Dancing med Elisa; Utan dina andetag med Kent; Can't explain med The Who; Maxwell's Silver Hammer med The Beatles osv.

12. Vilken är min favoritfärg? Blå och svart.

13. Vad vill jag att mina eventuella barn ska heta? Emil, Elsa, Oliver, Myra, Tova, Tuva, Tove, Nora, Albin, Ella, Ellen, Moa, Vera, Wilma, Saga, Tyra, Maja, Hampus, Pontus, Gabriel, Cornelia, Ängla, Kajsa, Lova, Lukas, Olivia, Ofelia och Wilda är alla namn jag skulle kunna tänka mig.

14. Vilken är min favoritmaträtt? Tacos, pasta, hemlagade köttbullar, pizza, kyckling, bacon.

15. Vad småäter jag oftast/vad är jag smått beroende av? Körsbärstomater, oliver, choklad, jordgubbar, "knarket" samt andra frukter och grönsaker.

16. Vilket är mitt favoritämne i skolan? (om det nu finns något som är speciellt kul) Engelska, historia, drama.

17. Vilka sporter gillar jag inte? (kanske lättare än att nämna allt jag gillar) Kampsporter, biljard, motorsporter, boxning, svärdfäktning, tyngdlyftning, segling, backhoppning osv.

18. Vilken är min favoritserie på tv? Desperate Housewives, Vänner, One Tree Hill, OC, Grey's Anatomy, House, Heroes, Kyle XY, CSI, Criminal Minds, Morden i Midsomer osv.

19. Vilken är min favoritfilm? The Notebook, Åter till Cold Mountain, Moulin Rouge, Lord of the rings, Forrest Gump, Crash osv.

20. Vilket ord tycker du beskriver mig bäst? (detta är en bedömningsfråga, haha) Dessa fina svar fick jag: caring, sötnos, spattig, glad, vuxen, rådjursögon, liten, pålitlig, underbar, bäst och älskvärd. Sedan tycker jag att även orolig och nervös passar bra.

21. Vilket är det vanligaste ord jag använder? (denna fråga kräver att du umgås med mig ganska ofta) Meh, "Alltså, grejen är att", minns, godis, bäver osv.

22. Vad gör jag om dagarna när jag inte går i skolan? (detta vet den som förföljer mig) Pluggar, tittar på tv, träffar kompisar, tittar på film, sitter vid datorn, träffar syskon och syskonbarn, läser, tränar step, ser på sport, lyssnar på musik, äter körsbärstomater, oliver, choklad, jordgubbar, "knark" och andra frukter och grönsaker osv.

23. Vilken är min naturliga hårfärg? (HAH, en kuggfråga kanske?) Var blond från födseln fram till jag var 11-12 år ungefär, sedan blev det som det är nu; brunt. Så brunt är alltså min nuvarande naturliga hårfärg.

24. Vilken är min ögonfärg? Blå med gulbruna cirklar runt pupillerna.

25. Vilka länder har jag besökt? Sverige, Finland, Danmark, England och Polen.

26. Vad vill jag bli när jag blir stor? Jurist --> åklagare, jobba med barn, översättare, skådespelare (haha), jobba med engelska på något sätt, Englands-bo, lycklig.

27. Vilka språk kan jag tala? Svenska, engelska och franska (som kunde ha varit betydligt bättre om vi fått lära oss mer om t.ex. grammatik. Fasen också...)

28. Hur många kusiner har jag? (jag har sagt svaret till vissa, dock har det ändrats sedan dess) Är inte säker, men tror att det är 30, snart 31 - 30 eftersom min ena moster har skiljt sig och att det då "försvann" tre låtsatskusiner och 31 eftersom min yngsta moster snart får en dotter. 32 blir det nog om man räknar med den stackare som dog när han var 4 år... Jag tycker att detta är ett högt antal med tanke på att trots att pappa har nio syskon så har en av dem inga barn och ett par av dem har bara ett barn. Mamma har fem syskon och iochmed att min moster snart får sitt första barn så har alla barn.

29. Vilka egenskaper tror du att jag värderar högst hos andra människor? Omtänksamhet, osjälviskhet, att man inte har dubbelmoral, att man har en lugn inverkan på mig, ärlighet, humor, pålitlighet, vänlighet, godhet, ödmjukhet, lojalitet, att man inte skryter osv.

30. Jag har brutit vissa kroppsdelar - vilka? En tumme, högra lårbenet (när jag var yngre än 9 månader) samt högra handleden. Har även haft en spricka i vänstra handleden.

31. Jag har ett ganska stort ärr - var? Stort och stort, men har ett ärr på höger vrist eftersom gipset för lårbenet skavde ända in till benet. Har dessutom ganska stora ärr på båda knäna.

32. Hur lång är jag? 160 cm eller längre - vägrar tro att jag är kortare! Senast jag mätte mig var jag iaf 160 cm. Jag kan ju ha krympt, vem vet?

33. Vilken skådespelare eller skådespelerska tycker jag är bäst? Johnny Depp, Orlando Bloom, Hugh Laurie, Linus Wahlgren, Jonas Karlsson, Liv Tyler, Julia Roberts, Brad Pitt, Charlize Theron, Kate Winslet, Jennifer Aniston, Matthew Perry osv.

34. Vem är min hjälte? Mina föräldrar, mina syskon, Ebba och Emilia samt mina närmaste vänner.

Och vinnaren är.... SARA PIERRE!

Kommentarer
Postat av: lina

allt kommer bli bra! :)

2007-10-15 @ 23:19:00
Postat av: Maddu

Löve (L)

2007-10-16 @ 12:47:43
Postat av: Patricia

Åh, McFly och U2 - mina två favoritband :D

2007-10-26 @ 20:06:13
URL: http://patriciasmodeblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0