"Hur många måste vara överens för att man ska vara säker på att någonting verkligen finns? Två eller tre? Kanske räcker det med en, om man är säker på sin sak?"

Ikväll beställde jag 12 böcker på adlibris och dränkte ångesten jag ofta får när jag gör av med pengar med att tänka på all underbar läsning jag har framför mig. Det jag är allra mest lycklig över är underbare Jonas Karlsson's novellsamlingar Det andra målet och Den perfekte vännen, som jag har spanat på och trånat efter så länge. Och som jag nu hittade så billigt. Särskilt ser jag fram emot den senare av dem, eftersom jag hörde Jonas Karlsson läsa högt ur den på Nyhetsmorgon en dag. Han berättade om en man som gick in i ett kvalmigt, litet rum som sedan blev hans bäste vän. Helt insanely pretty ju! Om dessa böcker inte är så bra som jag tror att de är... ja, då vet jag inte vad jag tar mig till!

Jag får köpa dem i ljudboksformat en annan dag. Såklart är det författaren själv som läser. Ja, jag måste ha med ett hjärta. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0