Emilia och Ebba <3



Jag känner mig tvungen att fortsätta tjata om dessa underbara ungar.

x Emilia var ett och ett halvt år när hon kunde uttala ordet chevapcici. Märk då att hennes mamma knappt kunde uttala det (och hon verkar heller inte vara ensam om detta).

x De är två år nu och kan räkna till minst tjugo. Dock är det lite svårt att hålla reda på alla siffror, så det är lättast om de bara behöver räkna till tio.

x Man kan ha underbara konversationer med dessa damer då de ivrigt berättar exakt vad de gjort sedan de vaknat på morgonen.

x Diskussion mellan Emilia och min mamma gällande Emilias lillasyster Julia, hennes mamma och pappa:
Emilia: Juja haj ont i magen!
Farmor: Har Julia ont i magen? Stackars henne.
Emilia: Aah, å pappa haj ont i huve!
Farmor: Har pappa ont i huvudet? Men hur är det med mamma då?
Emilia: Hon är nöjd å gla!

x De älskar att sjunga och dansa. På tal om sjunga; när Ebba ska sjunga "Tomtarnas julnatt" sjunger hon , istället för Tipp-tapp: Pippa-pippa. ;D

x När Emilia råkade slå farfar (min pappa) på hakan när hon satt i hans knä, och han sade "Aj", klappade hon honom på hakan och sa "Felåt".

Okej, jag kommer inte på mer som för er läsare är ointressanta grejer, men som för mig är väldigt speciella. Nåväl, jag nöjer mig med detta så länge.

Kommentarer
Postat av: Amanda

naw. vad söta. :)

2007-12-19 @ 11:42:28
Postat av: lina

vad är chevapcici?

2007-12-20 @ 14:33:15
Postat av: Maddu

Chevapcici är som avlånga köttbullar, jag tror de kommer från Grekland. Haha, jag slår vad om att inte heller du kan uttala det, Lina! :P

2007-12-20 @ 22:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0