Someday you will be loved.

Jag har fått en del klagomål på mitt fattiga bloggande och har därför bestämt mig för att uppdatera.

I lördags åkte familjen till Stockholm. Pappa och Robban gav sig ut på fiskeäventyr medan jag, mamma, Maria och Jessica tog tunnelbanan till Farsta galleria. Vi tillbringade en mycket trevlig dag där med shopping, mat och roliga citat. Dessutom handlade mor och Maria kläder på Gina Tricot av ingen mindre än Frida Bjernheim. Detta är egentligen bara intressant för de som sett den härliga barndomsserien "Pip-Larssons". Hon spelade nämligen Miranda där. Jag tyckte att det var lite roligt att hon jobbar på Gina Tricot nu. :) Ni kan se henne i vänstra hörnet på denna bild:



Senare på kvällen när vi var på väg hem så åkte vi in till centrum här i Flen eftersom mamma skulle ta ut pengar. Jag och pappa satt kvar i bilen och plötsligt fick vi syn på något som gick över ett övergångsställe nere vid Snabbt och Gott. Pappa trodde först att det var en stor råtta men sedan såg vi att det var en IGELKOTT. Den gick lugnt över vägen och sedan intill en husvägg uppåt mot centrum. Den var jättesöt och jag tänkte ta kort på den men pappa körde iväg innan jag hann. Jag hoppas att den hittade hem och att den inte blev påkörd.



Bo Gustaf Sjöblom finns ej mer. Det gör ont i hjärtat.





Hur kan en bok få en att känna sig så tom?

Kommentarer
Postat av: lina

1) hur visste du att det var hon från pip-larsson? 2) vem är bo? 3) jag saknar dig!

2007-07-26 @ 16:07:46
Postat av: Sara

igelkott grejen lär finnas kvar i minnet länge! stackars hund, eller stackars robban kanske. enligt vad du berättat så verkar han assöt! :'( och jag håller med om kommentaren längst ner - det känns tomt :S

2007-07-27 @ 01:04:32
URL: http://sarapierre.blogg.se
Postat av: Maddu

1) Hon har ju ett väldigt speciellt utseende och tjejen pratade likadant som henne. :) Jag blir besviken om det inte är hon iaf. :P 2) Bosse var Maria och Robbans oerhört speciella hund. 3) Och jag saknar dig, Lina!
Till Sara: Ja, igelkotthistorien är rolig. ;) Ja, Bosse har ju fått somna in så det är mest synd om Robban, Maria och de andra djuren som saknar honom. Ja, fast nu har jag börjat komma över tomheten. Har nämligen fått en del svar på det man inte fick reda på, ur en intervju med Rowling. Hon sade dessutom att det är meningen att epilogen ska vara lite otydlig för att man ska få tänka själv. Så nu känns det bättre. ;)

2007-07-27 @ 14:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0