I think you're ready, baby.

Jag fördriver tiden fram tills jag ska göra mig iordning för ikväll. Ska hem till Derne vid sju och sedan till Amazon. Det blir säkert kul hos Derne, men känner mig inte särskilt sugen på Amazon-fest... Har dessutom fått ont i huvudet och halsen... Usch, jag borde verkligen plugga lite, men har intalat mig själv att jag klarar allt plugg imorgon. Ja, fan, det ska jag väl klara!

Bloggen kallas ju en dagbok på nätet. Saken är den att bloggen aldrig kan bli en riktig dagbok. I en dagbok skriver man sådant som man inte vill att någon ska få reda på. I bloggen är det ju tvärtom. Haha, dagens tanke.

Jag vet inte varför, men har fått en stor lust att skriva upp en massa låtar som jag gillar. Jag är en sådan som gillar att skriva mycket, så det blir säkert...ehrm...kul? Haha

Här kommer (gamla och nya) låtar som förtjänar lyssning: 

x Pieces of Me - Ashlee Simpson
x The Locomotion, Don't worry baby, God only knows, I get around, Wouldn't it be nice - The Beach Boys
Hey Jude, Here comes the Sun, She loves you, Help, I want to hold your hand, Can't buy me love, Yesterday - The Beatles
x Zombie - The Cranberries
x Sail away - David Gray
x Fields of gold - Eva Cassidy
x I'm like a lawyer with the way I'm always trying to get you off (Me and You) - Fall Out Boy
x Big girls don't cry - Fergie
x Henrietta - The Fratellis
x Vienna, Look after you - The Fray
x Just friends - Gavin DeGraw
x I still believe - Hayden Panettiere
x Collide - Howie Day
x Keep what ya got - Ian Brown
x The pieces don't fit anymore - James Morrison
x Invincible - Jesse McCartney
x Somwhere only we know - Keane
x Utan dina andetag - Kent
x She moves in her own way - The Kooks
x Suddenly I see - KT Tunstall
x Never easy - Kurt Nilsen
x No one wants forever - Lauren Music
x Ballad of Bilbo Baggins - Leonard Nimoy (ENDAST för att få sig ett gott skratt. Ha detta i åtanke då ni lyssnar; de var med största sannolikhet helt seriösa när de spelade in denna låt.)
x Smile - Lilly Allen
x För att nämna några, haha: All about you, Too close for comfort, No worries, Little Joanna, Sorry's not good enough, Bubblewrap, Walk in the sun, That girl, I wanna hold you, Five colours in her hair, Obviously, Ignorance, The heart never lies, Get over you, She falls asleep - McFly
x Home, Everything - Michael Bublé
x Happy ending, Big girl (you are beautiful) - Mika
x One moment more, Amazing, Falling, Just in case - Mindy Smith
x I wanna have your babies - Natasha Bedingfield
x Everybody's gone to war, Sophia - Nerina Pallot
x She's electric, Champagne Supernova, Wonderwall - Oasis
x Misery Business - Paramore
x Something pretty - Patrick Park
x The Scientist, Fix you, Clocks, Talk, Under the tracks - Coldplay
x Du som tog mitt hjärta - Patrik Isaksson och Sarah Dawn Finer
x Milk and toast and honey, It must have been love, Fading like a flower, Sleeping in my car - Roxette
x Who knew - Pink
x Hey there Delilah - Plain White T's
x This is how a heart breaks, Ever the same - Rob Thomas
x Samson - Regina Spektor
x Be mine - Robyn
x Photo - Ryan Cabrera
x Not an addict - Sarah Bettens
x To the moon and back - Savage Garden
x Beautiful girls - Sean Kingston
x Your call - Seconhand Serenade
x Chasing cars - Snow Patrol
x She, Morning miss Lisa, And please stay young, Sweet Jackie - Sugarplum Fairy
x What is love - Swan Lee
x For you I will - Teddy Geiger
x CP-låten, Fejkade fejs - Thomas Järvheden
x Dougie from McFly - Town Bike
x Drops of Jupiter - Train
x Pretty Baby, White Houses, Who's to say, A thousand miles, We're in heaven, Paradise, Anne - Vanessa Carlton
x Behind the blue eyes, Baba O'Riley, My Generation - The Who
x Calleth you, cometh I - The Ark
x You know my name - Chris Cornell
x Everybody hurts - REM
x If that's ok with you - Shayne Ward
x Wordplay - Jason Mraz
x Waiting on the world to change - John Mayor
x Pärlor åt svin - Magnus Uggla
x Come what may - Ewan McGregor och Nicole Kidman

Så, det var det jag har på datorn. Ska kolla i min mp3 senare eftersom jag har låtar där som jag inte har på datorn.

Tjing! :)

Kommentarer
Postat av: AnnG

OBS! Eftersom jag älskade låten från första början är det viktigt att fler får ta del av den, vilket i sin tur gör att de måste veta vad den korrekta titeln på låten är; Du som STAL mitt hjärta.

2007-11-04 @ 03:28:08
Postat av: Emelue

Du har en massa bra musiksmak ;D

SVAR: 1. Oh, det skulle vara en massa kul att åka dit med andra McFly folk :D:D Frågan är bara hur mycket mamma litar på det xP

2. Jag har Danny's liveversion i mp3, om du vill ha :)

3. Oh, men jag skiter i om du är 06;a. För du är ingen liten fjortis som du sa och tar upp platserna längst fram på en konsert :D :P

2007-11-04 @ 12:27:55
URL: http://gotanapalmheart.blogg.se
Postat av: lina

du har typ samma blandade smak som jag :)
men det visste vi ju.

2007-11-04 @ 15:43:50
Postat av: Madde

AnnG: Förlåt så mycket då! När jag letade efter låten så hittade jag den inte när jag sökte på STAL men så hittade jag den och då stod det TOG. Det står TOG på min låt iaf! Jag tror att folk kan leva med att jag har skrivit TOG. ;)

Lina: Jaa, haha. :)

2007-11-04 @ 18:09:10
URL: http://maddyyyy.blogg.se
Postat av: Sara

oh maddie, like your list. men hur fan orkar du?! :)

2007-11-04 @ 20:19:54
URL: http://sarapierre.blogg.se
Postat av: Sara

jag var duktig och laddade ner alla, nästan, som jag inte hade! ;)

2007-11-04 @ 20:28:20
URL: http://sarapierre.blogg.se
Postat av: AnnG

Jag ber så mycket om ursäkt för det jag skrev inatt under mina mindre nyktra timmar. du hade skrivit helt korrekt ^^

2007-11-04 @ 20:45:02
Postat av: lina

haha annG 'under mina mindre nyktra timmar' jadu

2007-11-05 @ 16:25:00
Postat av: Bror

Du har missat den här på din lista: http://www.youtube.com/watch?v=S-NziGE6DVY

2007-11-09 @ 11:53:52
URL: http://turpentine.zoomin.se
Postat av: Näddäly

SUGARPLUM FAIRYYYYYY!!!! Jag såg dom live den 18 oktober 2006, EN JÄTTE BÄST KVÄLL VAR DET!!

2007-11-16 @ 10:51:49
URL: http://flourtanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0