When you're down and troubled.

Först och främst tänkte jag berätta vad jag gjorde igår. Jag kom hem från skolan och möttes i hallen av Ebba och Emilia som skulle följa med sin pappa Johan (även känd som min bror) till sjukhuset för att hälsa på sin nya syster Julia (som jag ska lägga upp bild på så fort jag har haft chansen att träffa henne). Hon föddes i söndags på mammas födelsedag/fars dag, haha. Två veckor för tidigt dessutom.

Ebba var jätteglad och tjatade om att hon skulle "tjäffa Juuuujia, och maaammaaa!" medan Emilia var väldigt vrång. Hon ville inte alls komma ut ur Pippi-tältet hur mycket vi än bad henne. Hon ville fortsätta leka hos oss men vi förklarade att hon skulle få träffa sin lillasyster. Till slut fick Johan ut henne därifrån och efter att hon erbjudits sin napp blev hon lugn. Ungar, alltså... ;)

Vid fem-sex igår tittade jag på reprisen av Deal or no deal från 2006, vilket betyder att det inte är så mycket sevärt på tv vid denna tid på vardagarna. Mannen som tävlade vann 2.500.000, men det var inte därför jag nämnde detta. Är det någon annan än jag som finner programledaren Martin Timell oerhört enerverande? Han valsar runt som om det är han som "är" programmet och talar om för de tävlande vad han tycker de ska göra och hur stor procentuell chans de har att vinna stora pengar. Snacka om jobbig. Sen blir ju det ju inte bättre för den som tävlar när publiken sitter och skriker ut sina åsikter. Det är ju jäkligt lätt för dem att säga vad de tycker att personen ska göra - det är ju inte deras pengachanser det handlar om. Jag tror ändå att det bästa för min del vore om jag slutade irritera mig på saker som dessa och struntade i att titta på Deal or no deal. Det är egentligen inte ens kul, och varför sänder man reprisen av ett program som detta? Det måste ändå finnas åtminstone något annat som är mer sevärt. Jag slår vad om att det finns mycket annat som är mer sevärt, men det verkar inte TV4 tycka. Nåväl...

Fan, jag har ett riskorn i halsen. Dagens I-landsproblem...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Naw, söta barn. :) Alltså, Deal or no deal: jag blir bara irriterad på de tävlande för att de aldrig ger upp i tid. och så vinner de mycket mindre pengar än vad banken erbjöd dem. Ska man spela om pengar får man vara lite taktisk också. :P

2007-11-14 @ 19:52:51
Postat av: lina

haha jag tycker att "jag har ett riskorn i halsen" faktiskt lika gärna skulle kunna vara ett ulands-problem? ;)

2007-11-14 @ 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0