Onsdag

Jag har ett stort dilemma som de flesta jag umgåtts med den senaste veckan har hört talas om ett flertal gånger. Ja, jag vet att jag tjatar om det men jag behöver verkligen råd. Det är nämligen så att jag inte vet om jag ska välja körsång eller drama som estetiskt val. Förra tisdagen var jag på drama och igår var jag på körsång, och nu måste jag bestämma mig. Jag tycker att drama var kul, men det var körsång också. Just nu lutar det åt drama, men jag vet inte... VAD SKA JAG GÖRA?
  Jag är verkligen en person som har svårt att bestämma mig - något som förresten går emot elementet jord som jag är född i; "Typiska egenskaper för elementet jord är: Beslutsam, driftig, tålmodig." Jag är också en orm och beskrivs såhär; "Typiska egenskaper för en orm är: Klok, tankfull, vaktande, långsamtgående." Hmm...

Enligt Birtday.se är detta jag (stryker under det som stämmer väldigt bra):

Jungfrun (23 augusti - 22 september)

Praktisk, fast och negativ

Nyckelord: Arbete, konst, natur, säd, djur, lsa, lära, precision, analys, handarbete, detaljer, kritik
Färg: Grå eller Marinblå
Metall: Kvicksilver
Stenar: Rosakvarts och Zirkon

Jungfrun trivs bäst med fasta rutiner och har stor fallenhet för kritiskt detaljarbete. Noggrann och slutför alltid ett påbörjat projekt. Stor känsla för renhet och intresse för renlevnad. På gränsen till pedant. Blyg och saknar självförtroende. Behov av att tjäna andra. Kan bli felsökande, vilket uppfattas irriterande av andra. Jungfrun är den ihärdigaste arbetaren av alla i zodiaken. Ibland så fixerad vid detaljer att han missar helheten. Rädda för känslomässigt engagemang...

Lämpliga yrkesval: Alla som fordrar noggrannhet och analys, ex. Lärare, ekonom, statsanställd, tjänsteman, hälsovetare.
Fysiska kännetecken: Senig kropp, lång näsa, bred mun och klara ögon.
Känsligaste kroppsdel: Buken och tarmarna


Haha, det verkar som att jag är en ganska typisk jungfru. ;)

Nu är det bara 17 dagar kvar till min födelsedag - iiih. Känner mig faktiskt lite nervös, men vet inte varför...

Don't mind if you treat me bad again, I don't care anymore. Life's too short to make trouble out of small things, it is better this way. I'm sort of laid back today...
I close my ears when words come flying out, I've heard them all before. With just a lot of hope flushing down the drain, it is better this way...


Kommentarer
Postat av: Lina

Nyckelord för maddu: anal.

2007-09-05 @ 12:50:36
Postat av: Maddu

Ska ändra nuuu, så det bli ana ;D

2007-09-05 @ 12:51:10
URL: http://maddyyyy.blogg.se
Postat av: Maddu

Det blir an förresten ;)

2007-09-05 @ 12:53:41
Postat av: AnnG

Ta drama! :) O du, stod det verkligen rosakvarts? har nämligen bara hört talas om rosenkvarts, men det är å andra sidan oxens ädelsten :P

2007-09-05 @ 14:26:57
Postat av: Sara

ta körsång! du snackar ju alltid om att du vill lära dig sjunga :D

2007-09-05 @ 16:39:21
URL: http://sarapierre.blogg.se
Postat av: Madeleine

Japp, det stod rosakvarts eftersom jag kopierade direkt från sidan. ;) Hmm, det lutar faktiskt mot drama. Det var en så himla liten kör, så jag vet inte om det kommer fungera så bra... Jag kan ju lära mig sjunga nån annan gång. ;)

2007-09-05 @ 18:25:03
URL: http://maddyyyy.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag måste nog tipsa dig om drama, eftersom jag har sett dig in action i våra yngre år. talang ju! :D dessutom har jag hört dig säga att du skulle vilja spela teater ganska många gånger.

2007-09-05 @ 19:44:29
Postat av: Madde

Tack söta Amanda! :) Ja, det lutar åt drama...

2007-09-06 @ 08:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0