A whisper.

Det är när man står där på ett av livets största (och kanske första riktiga?) vägskäl, som man inser att det inte finns någon återvändo. Detsamma gäller då man kliver ut på en av vägarna. Visst, man har möjlighet att ändra sig i framtiden, men hur ofta folk än säger att "du inte gör val för hela livet", är det ju ändå precis det man gör.

Det värsta som finns är när hjärtat värker för någon, och just den person som man verkligen vill ska veta inte har en bloody aning. Varför utsätter man sig för sådan smärta? Är det verkligen värt det? Borde man inte ägna sig åt någon där man har en chans till en ömsesidig kärlek? Jag vet av egna erfarenheter att det inte är så lätt... Dessutom verkar det som att jag har fått den roll i det "sociala systemet" som innebär att jag ständigt är den som sitter bredvid och ser på när alla andra hittar lyckan. Jag är den som får spela neutral när hjärtat kanske i själva verket håller på att sprängas...Det skulle vara så skönt att berätta precis vad jag har inom mig. Men jag är inte så modig än.

Och varför är det ofta mycket bättre i drömmar? Varför är den där killen aldrig som han var i den där drömmen då han förklarade sin kärlek till dig? Finns drömmarna där för att ge oss distans till verkligheten? Kanske är det så, men då finns de ju kanske bara till för att vi ska bli ledsna när vi inser att verkligheten faktiskt är piss ibland.

Missförstånd kan förstöra så himla mycket. De har förstört mycket för mig under åren. Då kan man fråga sig varför missförstånd finns överhuvudtaget. Det skulle vara så härligt att slippa dem.

Till slut kan man ju fråga sig varför vi finns överhuvudtaget. Livet är ju fullt med så många problem, både sådana som vi kan och inte kan lösa. Vad är det då för mening? Jo, det vi lever för är ju de små (och/eller stora) ljusglimtarna i livet, de som tar sig genom de mörka molnen. Utan dem skulle det garanterat inte gå att finna någon mening med livet...

Nämen titta, en relativt positiv slutsats. Poäng till mig. :P

Everytime that we meet, I skip a heartbeat.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det som är så häftigt med livet tycker jag är att vi lär oss saker hela tiden. Tänk vad mycket vi vet nu jämfört med för två år sen till exempel. och då menar jag inte bara ren fakta utan saker om livet. och tänk vad mycket mer vi kommer att veta när vi är 85. du och jag kommer förmodligen att sitta där på en gunga eller något annat som påminner om barndomen och skratta åt att vi trodde att vi visste så mycket när vi var 18. vad jag försöker säga är att det finns en framtid också och där kommer den här tiden inte att verka så viktig. samtidigt sägs det ju att man bara ångrar det man inte gör, så go for it när du vågar. du har ingenting att förlora; frågar man inte får man aldrig veta. gud vad jag babblar. jaja, jag finns här 200 meter bort om du behöver mig. :)

2008-04-23 @ 18:25:34
Postat av: Madde

Amanda, du är världens bästa vän och peppare. Jag skojar inte! :) JAG ÄLSKAR DIG! (L)

2008-04-24 @ 07:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0