Det var ju det där med OS...

Jag sa ju, innan OS började, hur mycket jag såg framemot att se all sport. Men nu har lyckan överskuggats av besvikelse. Jag känner att många svenskar har vikt ner sig, de har underpresterat. Jag säger inte att jag hade förväntat mig en massa guld. Jag tycker bara att många borde ha gjort bättre ifrån sig - speciellt de som innan sa att de skulle vinna, exempelvis simmaren Stefan Nystrand. Han kom sist i de två finaler han var med i och det är ju inte lika med en guldmedalj om han nu trodde det. Nej, nu ska jag inte vara ironisk. Men jag blev besviken på Nystrand eftersom han säger något sådant innan tävlingarna. Man måste leva upp till det man säger när man väl har påstått något sådant. Istället för att vara med i medaljstriderna såg Nystrand ut att tröttna totalt. Jag undrar om det var nerver, eller om han har missat att pricka in formen.

På tal om att pricka in formen - alla talar om hur fantastisk Michael Phelps är, hur man har lyckats hitta en person med både sådan vilja och fantastisk talang. Är det ingen som fattar att killen är superdopad? Det är ju för fan helt sjukt! Ursäkta att jag får ett sådant utbrott, men det är ju så uppenbart. Han vinner tävling efter tävling, helt överlägset i målgångarna även om han låg sjuttiofem meter efter vid sista vändningen. Han jobbar alltid ikapp och vinner. Dessutom visar han inte det minsta tecken på trötthet efter att ha simmat det snabbaste han kan. Han flåsar inte ett dugg. Varje gång han och de andra simmarna kliver upp ur bassängen kan man jämföra hur de reagerar. Medan resten av startfältet flåsar och knappt kan stå på benen, vandrar han oberörd därifrån. Han är ju förövrigt knappt glad över att ha vunnit! Visst, man kanske inte bryr sig efter att ha tagit sitt sjunde OS-guld, men lite glad blir man väl ändå? Nej, jag säger bara att det är nåt väldigt skumt med den killen. Han kan simma flera lopp varje dag, med bara några timmars mellanrum, och inte vara ett dugg trött - till skillnad från andra som gör samma sak, som är helt slut. USA har hittat nån superdoping, nåt som inte finns på kartan än. Nåt som inga andra dopingframtagare har upptäckt än. Så är det bara. Och sen när världen väl upptäcker dopingen är det redan för sent. För det kommer nog inte direkt hända i år. Då kommer Phelps alla OS-guld ligga där tryggt på nån hylla, och det kommer inte gå att bevisa att han var dopad i OS i Kina... 

Kommentarer
Postat av: Patricia

Haha precis, vi äger ju alla stenhårt. Dessutom tycker man ju att de borde vara trötta på brittiska tjejer, de borde vilja ha "nytt blod". Okej, det där lät lite...ja, det lät konstigt i alla fall haha. Nej men du förstår vad jag menar :)



Alltså när jag såg Dougie...och han tittade på mig (det varade typ i nån hundradels sekund, men ändå, det kändes som 100 år) flög jag upp i himlen och jag har nyligen kommit ner. Eller är på väg ner, snarare :P Behöver en ny rush! :D

Men det var helt fantastiskt, hoppas att du också får se dem snart! :)



Ja det har jag :) de bilderna är under kategorin "About Patricia". De är faktiskt de enda bilder jag fått från en fotografering, fotograferna brukar inte vilja maila bilderna...lite tråkigt faktiskt.



Hihi det är faktiskt så att man kan behöva modeller till allt möjligt. Korta, långa, smala, knubbiga, rödhåriga, blåögda, asiatiska, latinamerikanska - you name it! Så man ska aldrig tycka att man är för kort för att bli modell, det gäller bara att hitta rätt agentur för just DIG (sånna som accepterar för hur folk är, och inte går efter modevärldens sjuka ideal) :)

Men däremot - om man vill bli en såndär modell som går visningar för alla de "stora" märkena, då är det bra att vara lång. De brukar ha en minimumgräns på 176-177 cm om jag minns rätt (med undantag för Kate Moss, haha). Men det finns ju undantag förstås! Så där är ju jag också för kort, jag är 173-174 (och vill bli liiite längre. Siktar på 176 cm, men tyvärr är det ju inget man kan kontrollera). Jag har stött på gigantiska tjejer - till längd - som är runt 180+. Så långt kommer ju aldrig jag komma, hehe. Men för att summera det hela lite så kan man ju säga att ALLA kan bli modeller. Oavsett form och längd.

Sen finns det ju agenturer som är petnoga med detaljer som längd och utseende. De försöker ju bara hitta modeller som de kan tjäna pengar på, helt enkelt.

2008-08-16 @ 20:18:24
URL: http://aboutpatricia.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag tänkte på det idag när de visade alla hans målgångar. HAN ÄR SÅ JÄVLA DOPAD!!

2008-08-17 @ 14:40:46
URL: http://flourtanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0