Det var sommar (heter dikten och jag är trött och flummig).

Vi möttes, du och jag, en varm sommardag
och jag kände mig så svag
när du tog min hand.

Ros på min kind och hjärtat i halsen
när du förde mig i valsen.

Med barfota fötter vi sprang över blommande äng
tills vi nådde sommarens säng - den glittrande sjön.

Allt var som klyschans ljuva musik
som bara du själv kan höra.
Men när allt var som varmast, i kroppen och själen, kom natten.
Det var dags för God natt och Vi kanske ses.

Jag var blyg och jag blundade nästan,
men du vågade och sträckte dig fram.
Ansiktet nära, som i en dröm.
Och drömmar är alltid för korta.

Kommentarer
Postat av: AnnG

"Sommarens säng" <3

2008-08-15 @ 20:15:45
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Madde

Svar: Huhu :) <3

2008-08-15 @ 20:17:02
Postat av: Patricia

Svar: Nej men det stämmer ju precis, har för mig att de själva sagt att de "lyssnar" mer och är uppmärksamma om man är mer seriös och inte skriker efter dem. För det skulle jag inte heller orka vara, då blir man ju bara en i mängden. Och du har nog helt rätt när det gäller killar, haha :)

Men vem vet? Ett mirakel kanske inträffar när man råkar befinna sig i samma stad som dem (jag känner att jag bara måste åka till London för att känna att de är närmare mig, haha), höhö.



Aaw, tack :) Detsamma måste jag säga (inte bara för att vara snäll utan för att jag menar det)!

2008-08-15 @ 20:50:27
URL: http://aboutpatricia.blogg.se/
Postat av: Patricia

Svar: Ja, eller hur! Det låter bra! :D Vi kan vara de där "exotiska" svenska tjejerna ;) Haha. Bästa idén nånsin! Men jag skulle också freaka ur, när jag såg dem live så började jag gråta. Bara för att de var så fantastiska liksom, hehe :)



Jag har inte direkt nån erfarenhet, men det jag känt på (~4 enkla plåtningar och en visning) är jätteroligt, verkligen! :) Fast jag kallar mig inte riktigt modell än, haha.

Men jag har redan vart med om den där kritiken att man är fel på något sätt - vilket jag har hört modeller råkar ut för ofta - det är ju inte så jättekul för självförtroendet. Jag har lärt mig att om man tror på sig själv och bara lyssnar med ett halvt öra på de andra, så lyckas man! Självklart ska man ta åt sig kritik, men inte fel sorts kritik om du förstår vad jag menar :)

Sen så har jag ju aldrig riktigt vart intresserad av modellgrejen utan mest halkat in på spåret, men det är ju relaterat till mode - som jag uppenbarligen gillar - och det var det som var lockande i början! :)

Men som sagt, det jag känt på är riktigt roligt! :D Fast jag kommer aldrig hålla på med detta för pengar, bara för skoj. Det är en confidence-boost att stå framför en kamera i fina kläder och fin makeup och känna sig allmänt snygg :D

2008-08-15 @ 23:02:08
URL: http://aboutpatricia.blogg.se/
Postat av: Patricia

Tack förresten haha :D

2008-08-15 @ 23:05:10
URL: http://aboutpatricia.blogg.se/
Postat av: Amanda

Maddu, du är duktig.

2008-08-19 @ 19:46:31
Postat av: Madde

Amanda: Tack sötis! <3

2008-08-21 @ 10:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0