Man måste nog chansa.

Jag försöker definiera ordet modig och kom fram till detta: Att vara modig är att vara ärlig. Mot sig själv och andra. Att säga hur man känner. Eller vad tycker ni?

Jag vill vara modig. Alltså måste jag då vara ärlig och säga vad jag känner (en jävla upprepning förresten). Eller hur?

Om jag vågar vara modig, säg inte att jag inte har något att förlora. För det har jag. Även om det jag riskerar att förlora inte verkar vara nån big deal så vill jag ha det lilla jag kan få. 

Kommentarer
Postat av: rawbert

Är väl som med allt annat i livet, riskerar man ingenting så kan man inte vinna någonting. Det som är mest rakt fram är att ställa risk vs belöning. Spalta upp det du kan vinna/förlora, ställ de mot varandra och förhoppningsvis kommer du till ett svar som är rätt.



KRAM

2008-08-05 @ 10:52:31
Postat av: Madde

Tack för råd och stöd :)

2008-08-05 @ 13:26:45
Postat av: Patricia

Svar: Jo jag läste det på en sida sedan, det var någon i Brasilien som tipsade mig om det haha :)



Ska du flytta dit?? Wow, nu blev jag verkligen avundsjuk haha! Vart i England ska du bo?

Tack för erbjudandet, det tycker jag verkligen låter super :) :)

2008-08-05 @ 15:46:16
URL: http://aboutpatricia.blogg.se/
Postat av: Sara

Förutom rawberts visa råd så vet du redan vad jag tycker. sa det igår och kom ihåg: vad du än väljer så finns jag där som din vän och eviga stöttepelare :) ' hjärta

2008-08-05 @ 17:19:26
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Madde

Sara: Tack :) <3

2008-08-05 @ 17:25:45
Postat av: Patricia

svar: Nej, vad spännande! Det låter ju som ett litet äventyr :) Hoppas ni får det superbra där :D

2008-08-05 @ 18:30:23
URL: http://aboutpatricia.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag har väntat ett tag på att det här skulle komma, att du skulle bli redo. och bara så du vet så tycker jag att du gör helt rätt. <3

2008-08-05 @ 23:26:39
Postat av: Madde

Patricia: Ja jag hoppas också det blir bra. :)



Amanda: Så du vet vad jag pratar om? :) <3

2008-08-06 @ 09:02:09
Postat av: Amanda

Jag har ganska stora aningar, om man säger så. jag har trots allt känt dig i tretton år, man lär sig att se saker trots att de inte sägs rakt ut. men helt säker kan jag ju såklart inte vara. :)

2008-08-06 @ 13:04:12
Postat av: Madde

Amanda: Det ska bli spännande att höra om du tror rätt. :)

2008-08-07 @ 00:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0