Små busiga ungar.

Igår såg jag, mamma och syster Busungarna (the Little Rascals) - en film som jag ofta tittade på när jag var yngre. Mamma somnade iofs efter en stund, och pratade i telefon under sista delen, men strunt samma. Det jag ville få fram är att jag älskar den filmen! Jag hade glömt bort hur mycket.

För dessa ungar, som ni kan bevittna i ett antal videor här under, är så underbara att man spricker. Visst, vissa av dem är ganska dåliga skådespelare, men jag tycker att man ska cutta them some slack eftersom den äldsta av dem var max 10 år.

Jag skulle kunna lägga upp videor som täcker hela filmen, eftersom den är så underbar, men jag inser att det skulle vara jobbigt att titta på alla. Så jag har valt ut ett gäng godbitar. Titta på alla videor - de är för bra för att missa. :) (Fler finns såklart på youtube)

Banklånet



"-If you were my kids, I'd punish you."
"-If we were your kids, we'd punish ourselves!"

Buckwheat och hans pickles




We got a dollar



You have an ugly face



Jag älskar Buckwheat och Porky. Titta bara hur söta de är! Särskilt Porky, han är min favorit av dem alla. :)

Och nu: min favoritscen i hela filmen. Ja, kanske rentav ever! För det är så underbart och roligt och jaaa, man blir alldeles glad och varm. :)
Det är Alfalfa som sjunger för Darla.



Jag tittade på en video som visade bilder på hur skådespelarna ser ut nuförtiden. Det var med sorg i hjärtat jag såg hur de har åldrats. De fick ju inte bli äldre! De skulle ju vara sådär söta och små för alltid. Men Bug Hall, som spelade Alfalfa, är förlåten. För han är lika söt nu som då. På ett mer vuxet vis, förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0