Only in your mothers arms you will be unbreakable.

- Jag saknar mina nära och kära otroligt mycket. Snart ses vi! <3
- Jag saknar lussebullar och pepparkakor. Och knäcken och de där mörka kolorna mamma brukar baka runt julen. Och mammas och/eller pappas köttbullar. Ja, jag saknar dem jättemycket! Jag hoppas de finns där redo att bli uppätna när jag kommer hem.
- Jag saknar julstämningen hemma hos oss som alltid börjar den första december. Det är en alldeles speciell och obeskrivlig känsla. Jag saknar speciellt känslan jag alltid har inombords när det är julafton. Jag känner mig alltid som ett litet barn. Allt är så mysigt och underbart.
- Jag saknar att få klä vår kära julgran. Det får jag ju bara göra en gång om året, liksom. Men inte i år! För jag antar att den kommer vara klädd när jag kommer hem? Annars bryts ju traditionen att alltid klä granen dagen innan julafton, och det går väl ändå inte för sig?
- Jag saknar min egen säng där hemma. Jag saknar att bara vara hemma.
- Jag saknar, som ni ser, en hel del saker. Men nu orkar jag inte räkna upp fler för då får jag sitta här hela dagen.

Att vara i London har fått mig att verkligen uppskatta det jag egentligen kallar "hemma". Kära gamla Flen. Men tanken på Flen får mig samtidigt att uppskatta att jag är i just London. Här finns så många möjligheter och det är en väldigt vacker stad. Även om jag längtar hem ibland, är jag så otroligt glad att jag och min kära väninna vågade göra denna resa, ta detta kliv. För vi tog ju verkligen ett stort kliv. Inte nog med att vi flyttade hemifrån - vi flyttade till ett helt annat land, till en stad som skiljer sig markant från vår lilla hemstad. Att ha tagit detta kliv har redan gjort att jag växt som person (iofs om så bara litegrann, men det räknas ju). Jag känner att jag i slutändan kommer vara väldigt stolt över att jag vågade. Och så kommer jag ha en hel del konstigheter att berätta för barnbarnen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

jag saknar också hemma (bara nio dagar kvar nu, bara nio dagar kvar nu).

2008-12-15 @ 22:45:24
URL: http://charlice.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0