He laughs at my dreams but I dream about his laughter.

Jag har tänkt på en sak. Jag är en person som inte alltid vågar stå för vad jag tycker och inte vågar vara mig själv i alla lägen. Jag är alltså väldigt blyg. Alla har ju fördomar och jag tror jag vet hur andra tror att jag är. Det folk tänker när de ser mig är att jag är en blyg och pryd tjej. Och visst, jag är väldigt blyg och en aning pryd men det är inte hela sanningen. Det känns som att det är just detta som gör att jag inte riktigt kan vara mig själv (och då menar jag bland folk jag känner mindre väl). Folk skämtar ofta gällande detta, ex. "ikväll ska vi supa dig under bordet" och "Madde ska ragga som fan". Det är inte så att jag tar illa åt mig, jag tror bara att det är så att detta ligger gömt i mitt bakhuvud som en spärr på något vis. Visst, det handlar nog också om att jag måste stärka mitt självförtroende och inte vara så jävla nervös jämt, men men...

Jag kom till slut fram till att det inte spelar någon roll vem andra tror att du är - huvudsaken är att du själv vet vem du är.

Kommentarer
Postat av: Näddäly

det är klurigt det där ibland.. att veta vem man själv är. men jag tror jag vet ganska bra vem jag är och det är skönt!

2008-02-08 @ 18:04:38
URL: http://flourtanten.blogg.se
Postat av: Sara

det är svårt att stå på sig själv i vissa lägen, men jag tycker att du har gjort riktigt stora framsteg på den senaste tiden, så att du vet. stå på dig och tro på dig själv lika mycket som jag tror på dig så kommer allt att gå super! :) 'hjärta

2008-02-17 @ 23:21:01
URL: http://sarapierre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0