Ouppnåelig dröm?

Alla har vi drömmar och önskningar som vi innerst inne vet har väldigt liten chans att bli verklighet. Jag blir ofta deppig när jag har tillåtit mig själv drömma mig bort, just på grund av att jag vet att det är nästintill omöjligt att det blir som jag önskar. Men den senaste tiden har jag reflekterat en del och kommit fram till att, VADFAN - inget är omöjligt! Visst måste man vara realistisk, men det finns ju alltid någon som kommer att få sina önskningar uppfyllda. Titta exempelvis på Katie Holmes. Redan innan hon blev känd drömde hon om att gifta sig med Tom Cruise. Sedan blev hon en känd skådespelerska, och vad hände därefter? Jo, hon gifte sig som bekant med just Tom Cruise. Det jag försöker säga är helt enkelt att man måste få hoppas att drömmar blir verklighet. För vem kan säga till dig att "det där kommer aldrig inträffa"? Jag tvivlar på att det finns så värst många synska personer på denna jord, som kan tala om för dig hur det kommer att bli...

Jag har själv ett par drömmar som känns mer eller betydligt mindre realistiska:

x Att polygami blir tillåtet så att jag kan gifta mig med bland andra Orlando och Danny. Jag skulle iofs vara nöjd om jag ens fick gifta mig med en av dem.

x Att jag blir känd för något bra, till exempel en revolutionerande uppfinning eller att jag har skrivit en roman värd Nobelpriset i litteratur. En Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i en kritikerrosad film skulle heller inte sitta fel. 

x Att mina betyg ska vara bra nog för att komma in på juristlinjen/att jag får 2.0 på högskoleprovet (lycka till).

x Att jag blir rik så att jag kan dela med mig av min rikedom till mina föräldrar och syskon.

x Och så finns det ju det här med att man vill hitta sin själsfrände och leva lyckliga i alla sina dagar osv.

Jag kommer inte på något mer just nu...

image42


Vad har ni för drömmar och önskningar som känns helt omöjliga?
 

Kommentarer
Postat av: Näddäly

Jag har nog ganska många. Men en av dom är att jag vill vara musiker för jag älskar musik det är ju en del av livet. När man är ledsen, glad, arg eller hypad så finns det alltid något som passar. Musiken sätter ord på det som man alltid haft på tungan men aldrig fått fram.

Så ja, min omöjliga dröm: jag vill vara rock musiker!

2008-02-27 @ 11:33:33
URL: http://flourtanten.blogg.se
Postat av: AnnG

Märd, jag slutade vara realistisk i nian. Och jag kan säga att det är mycket lättare att vara glad då, för hoppet är ju bland det viktigaste vi har! Madde, vet om att du kan om du vill!

2008-02-27 @ 18:26:13
Postat av: lina

min dröm: jag ska ta studenten, resa och leva livet, komma hem - börja plugga på universitet och tycka det är grymt kul, få ett jobb som jag äger på, gifta mig med snook-danne/åke och bli rik. jag vill ha ett långt och lyckligt liv, jag vill leva tills jag dör.

2008-02-27 @ 18:28:12
Postat av: Amanda

haha, jag tyckte om polygami-punkten. :) det är klart att allt är möjligt. kan de så kan du.

2008-02-28 @ 17:48:05
Postat av: Rawbert

Vill bara säga att Katie Holems drog en riktig nitlott, hon gifte sig trots allt med en hjärntvättad blåst scientolog :)

2008-02-28 @ 19:01:50
Postat av: Sara

klart man ska våga hoppas på sånt :) va fan, med polygami så skulle jag ju kunna få William Moseley och Dougie Poynter på samma gång liksom :D du om någon förtjänar att få åtminstone en av dom punkterna uppfyllda. juristlinjen tror jag att du ska klara vännen, just hang in there!

själv har jag väl alltid drömt att att bli någon inflytelserik person, typ USA:s president, så att man kan påverka världen till det bättre eller vara professionell gitarrspelare. håller med näddäly där, rock musiker skulle vara fett coolt :D

2008-02-28 @ 19:48:39
URL: http://sarapierre.blogg.se
Postat av: Madde

Robert: Du har väldigt rätt! Jag ska dock försöka att inte dra någon nitlott. ;)

Sara: Ja, hoppas kan man ju alltid. :) Och om man blev USA:s president skulle allt bli så mycket bättre. ;)

2008-02-29 @ 08:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0