Uppdatering gällande gårdagens stora händelse

Jo, jag berättade ju om vår lilla besökare som jag döpte till Olof. Min vän Josefine kom över vid åtta och då kom jag på att jag var tvungen att mata min systers stackars lilla kanin, så vi klev ut på trappan. Jag hade lite sallad, två knäckebrödsbitar och en påse med pellets. Plötsligt kommer Olof rusande och hälsar på oss. Bakom honom smyger Astor för att se om han skulle bli tvungen att försvara sitt revir. Olof får syn på maten jag håller i, misstar det för kattmat och bönar om att jag ska ge den till honom. Stackaren var helt utsvulten! Jag undrar vart han bor.... Hur som helst så var det väldigt svårt för mig att kunna ge maten till kaninen eftersom Olof hoppade efter maten. På något vis lyckades jag pilla in grejerna till kaninen, varpå Olof besviket började tugga på ett äppelskrutt som trillat ut ur buren.

När jag och Josse kom in igen började jag fundera på en grej. Olof måste nog ha varit brunstig, annars hade han inte kommit till vårt hus där vi har katter. Men om Olof är en hankatt borde han ha försökt överta Astors revir, eftersom hankatter är galna och slåss med allt som inte är honkatter. Detta fick mig att istället tro att Olof kan vara en honkatt - och då kan hon ju inte heta Olof. Vad sägs om Olofina?

Idag har jag inte sett till den söta katten. Jag hoppas att han/hon gick hem och fick mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0