Wambam

Lite roligt är det mitt i det mindre roliga. Ska nämligen snart lägga in en massa härlig musik på min mp3. :) Känner att den behöver lite nytt. Eller, det är ju snarare jag som behöver lite nytt, men men. :P

Jag tänkte att ni som läser min blogg kanske har några tips på en bra låt eller artist? Det är alltid kul att upptäcka något nytt. :)

Måste förresten berätta att jag har blivit väldigt glad två gånger idag. Först var det Julia (två månader ung) som log mot mig när jag gjorde grimaser - hon är världens sötaste! ^^ Och några timmar senare ropade Ebba och Emilia på mig och bad mig komma ner. Då frågade mamma "Men vad vill ni göra med Madde då?" och då svarade Ebba "Pussas!". Och precis när jag kom ner så kastade de sig på mig och brottade ner mig och så låg vi där i en hög och gosade. Härligt! :D

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag har precis upptäckt Regina Spektor och hon är jättebra. fast hon gör lite udda musik så det tar ett tag innan man vänjer sig vid den och börjar tyckla om den. :) Lyssna på "Fidelity", "Better", "Samson" och "Summer in the city".

2008-01-13 @ 19:47:30
Postat av: Amanda

Anna Ternheim är också jättebra (men jag har kanske tipsat om henne förut?). Puss och kram!

2008-01-13 @ 19:53:03
Postat av: Madde

Hihi, tack för tipsen. Har hört en del med Anna förut och så har jag faktiskt redan Samson med Regina. :)

2008-01-13 @ 20:05:56
Postat av: Näddäly

Regina är jätte bra! Men typ Oasis, Mando Diao och Moneybrother osv osv, du kan ju alltid kolla min bilddagbok, där ser man ofta bilder på bra musiker!

2008-01-14 @ 08:37:01
URL: http://flourtanten.blogg.se
Postat av: Bror

Vad härligt att våra barn skänker dig så mycket glädje, men det är ju å andra sidan vad de är bäst på. Lyssna in dig lite på Ryan Adams, börja med hans första soloskiva "Heartbreaker" där låten "Oh My Sweet Carolina" är en av mina favoriter. Man måste dock vara ganska selektiv när det gäller hans skivor. Samtidigt som han har gjort fantastisk musik så har han gett ut skivor som borde gått direkt i papperskorgen.

2008-01-15 @ 08:44:10
URL: http://turpentine.zoomin.se
Postat av: Maddu

Näddäly: Jag älskar Oasis! :D Och de andra är också bra, har inte så många låtar med dem och vet inte riktigt vilka man ska välja - det finns så många ju. :)

Bror min: Ja, de är verkligen världens härligaste ungar! Jag har faktiskt hört nån låt med Ryan Adams, ska väl ta och lyssna på fler nu! :) Haha, de flesta artister gör skräp då och då. :P

2008-01-16 @ 11:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0