Blandat.

Först tänkte jag nämna att jag idag har varit på vårdcentralen för att se om jag hade något i halsen som skulle behandlas med speciell medicin, men som tur är har jag ingen bakterieodling utan "bara" en virusinfektion. Så det blir att vila, dricka vatten och äta glass - enligt doktorns ordination. Inte för att det gör mindre ont i halsen ändå, men det är en annan femma. Hoppas jag blir frisk tills på måndag då jag ska börja jobba!

Mamma och jag kom i bilen hem in på ett samtal om bio, och hon berättade att det har stått i tidningen att man kanske måste stänga ner Saga Bio! NEEEEEJ, säger jag då. För tänk er hur mycket tråkigare Flen skulle vara utan möjligheten att se på bio. Och det säger en hel del med tanke på att Flen redan är tråkigt.

För vad är det egentligen för fel på biografen i Flen? Juuust det, du kan egentligen inte komma på något riktigt fel, eller hur? Anledningen till att man går på bio är ju för att se film, och vad är det då för fel på Saga? Jag vet att det finns de som tycker att Saga är sååå himla B, men varför tycker man det? Ska vi inte värna om vår egen biograf? Man tjänar ju på att gå på bio i Flen om man bor i Flen - då slipper man resekostnader.

Äsch, vad jag försöker komma fram till är att jag tycker att det skulle vara himla tråkigt om biografen försvann. För det är ju himla skönt att bara kunna glida ner på stan och se film. Något som skulle locka fler att gå på bio här skulle vara att man visar filmerna på Sverigepremiärdagen, vilket man endast gör med vissa filmer. Nåja, slutpratat om detta.


Just nu sitter jag och spelar CSI Training Camp på Kanal5.se. Det är jättekul, men frustrerande. Detta eftersom jag aldrig lyckas lösa fallen. Kan någon ge mig lite tips?

Uppdatering: Har klarat en av delarna i Training Camp! Wihoooo! Det är supersvårt, så jag tror det dröjer innan jag löser de andra.

Ännu en uppdatering: Nu har jag klarat alla delar av Training Camp utom ett, Parken. Men jag har hittat fler fotavtryck, så imorgon ska jag fan lösa fallet!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Glass låter som en bra medicin! hoppas bara att det hjälper. jag håller tummarna väldigt hårt för saga. :)

2008-06-25 @ 17:45:56
Postat av: Madde

Du är så söt, Amanda :)

2008-06-25 @ 18:29:53
Postat av: AnnG

Det verkar spännande det där spelet!

2008-06-26 @ 19:37:55
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Cerese

Hihi ja typ, men inga slår ju de i Köping ändå så ;D Åh najsigt jobb, men det bästa är väl pengarna man får efter så ;) Trevlig helg!

2008-06-27 @ 13:54:28
URL: http://cerese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0