FYFAN VAD VI ÄR BRA!

Japp, igår på den regionala UF-mässan  i Eskilstuna vann vi i Workers UF första pris för bästa webbplats! Vi fick medaljer, blommor och 3000 kr. :D 

Motivering:
1. Workers UF - www.workersuf.se
En bra idé med samhällsnytta som speglas väl i en balanserad webbplats.
Tydlig affärsidé, enkel navigation och en stilren design.
Mycket bra startsida med en mix av information, aktuellt och erbjudanden.
Hela upplägget känns lika proffsigt som många väletablerade företag.

Det kändes helt overkligt att gå upp på scenen. Jag var verkligen inte förberedd på att vinna. Vi hade nog gett upp tanken på att vinna något pris, eftersom vi tänkte att det var större chans att man vann andra eller tredje pris (och dessa räknades såklart upp innan första priset). Men sedan kom motiveringen för de som vann första pris i webbtävlingen som gjorde att vi tänkte att kanske, kanske är det oss han pratar om. Men Elin skakade på huvudet, och precis när jag gett upp sa han Workers UF. Vi hoppade upp och Elin och Sandy skrek. Vi började springa mot scenen till musik... musiken var så himla bra - gud vilken stämning! Och så fick vi priserna och blev intervjuade.

Henrik Olsson hette konferenciern (pratade grötig skånska). Intervjun var ungefär såhär: (Ha dock överseende med att vi var så glada att vi inte visste vad vi skulle säga. Och förresten, hur många förbereder ett tal när man inte vet att man kommer vinna? Och vem är inte nervös i sådana sammanhang? Nåja...)

Henrik: Hur känns det?
Sandra: Jävligt bra!
Henrik: Oj, där kom dagens första svordom! Får man höra en till?
Elin: Fan!
(OBS! Förlåt Elin, jag måste ha varit helt borta eftersom jag inte minns delar av intervjun.)
Henrik: Har ni lagt ner mycket jobb med denna hemsida?
Jag: Ja, självklart, det är liksom vår grej.
Henrik: Har ni gjort hemsidan själva?
Sandra: Nej. (skratt)
Henrik: Det låter bra det. (skratt)
Sandra: Alltså, vi fick hjälp av våra sponsorer.
Henrik: Okej, TACK SÅ MYCKET WORKERS UF!

Resten av dagen (som bestod av en fyra timmars mässa, avslutningsceremoni och städning) hade vi ett leende på läpparna, fnittrade ibland och tittade på vårat värdebevis. Förutom killarna som fick pris för Bästa UF-företag så var det nog inga andra som blev så glada som vi! :D


Kommentarer
Postat av: AnnG

Att ni fick springa fram till ljudet av låten "Mmmbop" är ju bara yeah!

2008-03-07 @ 13:46:14
Postat av: Anonym

Haha, Madde vart var du resten av intervjun? :D

2008-03-07 @ 16:06:22
Postat av: Maddu

AnnG: Haha, juuust det, jag hade glömt vad det var för låt! :D

Vem är du, å anonyma person som tycks känna mig?

2008-03-07 @ 16:44:03
Postat av: Maddu

Och svar till den anonyma: Om du tittar noga så var det en fråga till mig och två till Sandra, så jag var väl med?

2008-03-07 @ 16:45:46
Postat av: Elin

Hahah, Madde relax. Det var jag som skrev, du har glömt att han frågade mig om hemsidan också..

2008-03-07 @ 18:06:36
Postat av: Maddu

Jaha, oj, haha. Jag är glömsk, kom inte ihåg att det var Mmmbop med Hanson som spelades när vi gick upp. :P

2008-03-07 @ 19:15:14
URL: http://maddyyyy.blogg.se
Postat av: Rawbert

grattis!

what the, min gamla klasskompis har gjort eran sida :)

2008-03-07 @ 21:52:45
Postat av: Maddu

Robert: Tack :) Jaha, Therese?

2008-03-08 @ 12:54:00
Postat av: Amanda

jag kan bara hålla med: fyfan vad ni är bra!

2008-03-09 @ 15:56:08
Postat av: Rawbert

jepp Theres, vi gick i samma klass i gymnasiet

2008-03-09 @ 20:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0