I'm so sick of being lonely.

Jag sitter i skolan och pluggar medan jag väntar på att Ebby och Jessica ska bli klara med filosofiprovet. Då kan vi kan gå ner till receptionen och köpa biljetter till studentfesten imorgon. Lite jobbigt är det ju att festen är på en onsdag, men man får stå ut. :)

Jag var hos Camilla Lindh förut, alltså vår studie- och yrkesvägledare på skolan. Jag berättade att jag i nuläget funderar på att bli antingen jurist (helst åklagare) eller översättare, och vad av dessa jag i så fall ska välja. Hon sa då att det går att kombinera dem, alltså att man kan gå juristlinjen och läsa språkkurser vid sidan om. Hon sa dessutom att man inte ska tänka att man måste välja något nu som man ska hålla på med resten av livet, för man ändrar sig nästan alltid. Men jag kommer nog alltid vara intresserad av språk och juridik, haha...

Hur som helst så räknade vi ihop mitt medelbetyg (i några ämnen så gissade jag självklart, man har ju inte läst klart dem än) och Camilla sa att det absolut inte är ett dåligt medelbetyg, men att jag ska försöka tenta upp ett par hundrapoängskurser där jag "slarvade ner mig" till ett VG. Jag har pratat med Lisbeth och kommer antagligen att få läsa upp Matte A, och ska prata med Jan om Samhällskunskap B (eventuellt också A) när han kommer tillbaka till skolan. Om jag får chansen att tenta upp minst två av dessa ämnen så kommer jag nog att få nästan 19.0 i medelbetyg. Då är jag mer än nöjd, faktiskt. Oj, Madeleine är positiv för en gångs skull!

Men usch, jag blir arg på mig själv när jag tänker på de ämnen där jag verkligen slarvade. Jag vet ju att jag kunde ha gjort bättre ifrån mig - så varför kunde jag inte ha gjort bra ifrån mig , så jag hade sluppit rätta till det nu? GAH!

Nej, nu måste jag plugga. :P

Kommentarer
Postat av: Näddäly

NEJNEJNEJ-.-

ångesten kommer redan krypandes,...

2008-03-11 @ 18:19:07
URL: http://flourtanten.blogg.se
Postat av: Amanda

åh, herregud 19.0 är ju asbra. känn dig stolt!

2008-03-12 @ 18:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0