Please learn from my mistakes.

Kan vem-det-nu-är-som-bestämmer sluta plåga mig? Amor, sikta hit och skjut en pil i ena skinkan eller vad som helst!

Vad krävs? Jag kanske ska bli lite (mycket?) galen? Släppa på kedjorna? Svika mina egengällande rules? Men jag kan inte. Jag är som ogräs som har växt fast. Det är svårt att ändra på sig själv "bara sådär". Jag vill att andra ska sluta se på mig på ett visst sätt. Som lilla pryda Madeleine. Jag vill vara mittemellan. Det är ingen som pikar de som är mittemellan.

Men vad jag än skulle ta mig för skulle förvåna andra. Det är kanske det värsta. Kommer jag nånsin att kunna göra något som går andra förbi?

Ja, det är dumt att gnälla och tycka att livet är orättvist. Ja, det finns många som har det värre. Men det hindrar väl inte mig från att vara mer än lovligt trött? Jag ser ut att vara fjorton. Jag är inte fjorton. Kan folk sluta se mig som en fjortonåring?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud, vad vi är lika.

2008-11-04 @ 17:07:07
Postat av: Elin

Maddu, sluta se på dig själv som du tror att andra ser på dig. Var den du vill vara istället och bry dig inte så mycket om vad andra tycker. Var bara dig själv! Du är superbra som du är! <3

2008-11-04 @ 21:18:22
Postat av: Madde

Oh du anonyma: Det kanske vi är. Det skulle vara kul att veta vem du är. :)



Elin: Åh tack, du är så himla söt. <3

2008-11-05 @ 00:29:47
Postat av: Broder Nils

Tycker att du är alldeles utmärkt precis som du är. Om det nu skulle vara någon som tycker annorlunda så får de med mig att göra. (Jag vet att det är ett ganska lamt hot, men det vet ju inte de som inte träffat mig.)

2008-11-07 @ 19:12:38
Postat av: Madde

Broder Nils: Åh tack söta du, det värmer mycket. Haha jaa det ska jag komma ihåg att säga till alla som är dumma - exempelvis sydafrikanerna på jobbet som alltid ska retas.

2008-11-08 @ 03:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0