Tjofadderittan.

I dagar, kanske uppemot en vecka, har jag varje dag på jobbet gått runt med ett väldigt sug efter vin. Jag vet inte varför. Det finns nog ingen förklaring, precis som med kak-/choklad-/glassuget. Den-som-bestämmer var ganska vänlig mot mig ikväll och jag var nog ganska olaglig. Jag drack en överbliven white wine spritzer under arbetstid. Inte nog med det - jag drack den som om det var vatten. Tänk på att jag är liten och inte hade ätit på sju timmar. Självklart gick det direkt till huvudet. Jag var alltså lite halvfull på jobbet. Lite lullig sådär. Plötsligt var det väldigt roligt att torka bord. Jag skrattade till och med när en stor blomkruka mosade mina tår. Jag kunde inte casha ut (alltså räkna mina pengar eller slå in rätt siffror på miniräknaren osv), men skyllde på att jag var trött. Vill ju inte få sparken.

Men bli inte helt till er nu. Jag drack inte det där glaset medan jag hade sjuttielva bord att ta hand om. Det var precis innan stängning, och jag hade inga kunder alls att servera. Så jag är inte riktigt så cool (haha) eller modig som jag först kanske verkade. Se det som en after work-drink.

På tal om after work så försökte några av våra kollegor dra mig med ut på äventyr i natt. Men jag kände inte direkt att det var ett särskilt pålitligt umgänge (jag behöver ha Amanda med mig, åtminstone innan jag får veta hur våra nya vänner beter sig när de är fulla. Sen när jag vet hur folk är kan jag kanske hantera det på egen hand. Yeah, right.). Dessutom är jag trött och inte alls finklädd. Och så kommer ju Amandas T alldeles strax och jag vill vara mentalt stöd vid en sådan viktig händelse.

MEN VAD SKA JAG HITTA PÅ UNDER MINA TVÅ LEDIGA (och ensamma) DAGAR? Förslag? (Helst ett annat än grannens förslag, som är att han tycker jag ska bjuda in en viss kollega på vin. Maha!)

Kommentarer
Postat av: Amanda

haha, jag gillar din beskrivning av dricka-spritzer-på-jobbet-incidenten, den fick mig att skratta lite (och det är ganska imponerande med tanke på att tomas well, left a while ago). det är de där småsakerna vi kommer att komma ihåg sen, i guess, när vi är tillbaka i den svenska vardagen där man definitivt inte får tillfälle att dricka white wine spritzer på jobbet. :P

2008-11-10 @ 18:27:55
Postat av: Madde

Amanda: Hehe, vad kul att du blev lite gladare iaf. :) Haha, precis. Vi kommer att ha mycket knäppt att minnas!

2008-11-11 @ 13:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0