Du-du-du-du-dudu-duuuu.

Vet någon exakt vart i Italien Pinot Grigio Villa Mura kommer ifrån? Visste ni ens att det kommer från Italien? Vet ni om det är ett rött eller vitt vin? Visste ni överhuvudtaget att det är ett vin? Nej, tänkte inte det. Och vem är egentligen intresserad av att veta att Pinot Grigio Villa Mura är ett vitt vin som kommer från Veneto i norra Italien? Att det är ett balanserat, subtilt och milt vin som passar mycket bra till vilken som helst av Zizzi's pasta- eller pizzarätter?

Jag vet att det är bra att kunna allt detta om ett vin, om någon kund skulle få för sig att fråga vilket vin jag rekommenderar osv. Och jag borde inte gnälla, kan tyckas. Det är bara så att restaurangen har över 20 olika viner, och att det är meningen att vi ska ha kunskap om alla dem. Det finns också 6 nibbles, 6 förrätter, 6 varmrätter, 13 pastarätter, 3 risottorätter, 2 olika calzone, 12 pizzor, 6 sallader, 5 tillbehör/sidorätter (till varmrätterna), 7 desserter samt ett antal olika drycker såsom olika kaffe- och liquersorter. Vi ska kunna namnet på alla dessa, plus ingredienser.

Det är såklart såhär för alla som jobbar på restaurang. Det är bara så att jag är ovan, och aningen trögfattad till en början. Om jag har tur, har jag lärt mig det mesta snart. Annars får jag väl åka hem. Haha.

Kommentarer
Postat av: Elin

haha, klart du lär dig. Det där är ju inget mot vad vi fick genomgå i gymnasiet eller hur?! :) Tänk postivt Maddu! ;D

2008-10-18 @ 14:53:38
Postat av: Sara

Hahaha, stackars stackars dig. tur för dig att du har bra minne i alla fall. min karriär på ett sånt ställe hade varit ungefär lika lång som en myggas livstid.

2008-10-18 @ 22:43:08
URL: http://sarapierre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0