I'm pink and black and blue for you.

Snart ska Amanda och jag koka nudlar. Sedan blir det en promenad till Burnham Bucks tågstation. Kl 14.40 hoppar vi på tåget till London Paddington och är framme ca 15.20. Därefter låtsas vi att vi är världsvana och åker runt i tunnelbanan. Det blir en hel del åkande hit och dit innan vi når Highgate tube station. Väl framme halvspringer vi till Zizzi ristorante där vi ska jobba 17-22.

Jag ber på mina bara knän att det inte ska vara så jobbigt som det var igår. Igår var vår första dag som servitriser. Igår hade restaurangen mer besökare på samma gång än vad de nånsin haft (eller åtminstone fler än vad de haft på länge, i alla fall). Och jag känner mig som en pain in the ass, som hela tiden ber om hjälp och frågar hur saker ska göras. Men å andra sidan är det ju precis så man måste göra. Man måste fråga för att får reda på något. Eller har jag missuppfattat? 

Nåja, jag hoppas och tror att det kommer vara både roligare och lättare sen när vi kommer till Finchley O2. En helt ny restaurang där vi har varit med från början. Jag ser fram emot torsdag då vi äntligen får komma dit! (Även om den dagen kommer bestå av städning och plockning med diverse saker...)

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad roligt :) Så spännande att ni ska jobba på en helt ny restaurang. :D Du verkar trivas?

2008-10-19 @ 15:35:24
Postat av: AnnG

Det är ju jättebra att du frågar! För ju mer man frågar, ju mer lär man sig ju! :D

2008-10-19 @ 21:11:48
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elin: Jaa jag trivs jättebra, men det är väldigt stressigt. Jag ser fram emot att få börja jobba på den nya restaurangen. :)



AnnG: Jamen precis! Men jag känner mig ändå som en pain in the ass när jag frågar sådant som andra tycker är självklart... :P

2008-10-20 @ 20:52:08
Postat av: Madde

Det var jag som svarade er. ;)

2008-10-20 @ 20:52:55
Postat av: andrea

få gratis presentkort på hm och ginatricot genom att samla poäng:) http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=85625

ha det bra:D

2008-10-22 @ 17:29:57
Postat av: Nathalie

Om man aldrig frågar något man undrar över så lär man sig aldrig :) hoppas det kommer gå bra för er på nya restaurangen! :D

2008-10-24 @ 18:51:12
URL: http://lockigare.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0