Even though you’re the only one I see, it's the last catastrophe.

Är jag så ytlig som jag verkar? Jag går hellre bredvid en kille som är miljoner gånger snyggare än jag, än bredvid någon som ser sämre ut än jag själv. Betyder det att jag måste ha en supersnygg kille för att vara nöjd? Men det kanske inte är ytlighet, utan istället nedvärdering av sig själv när man tänker så? Ni ska veta att jag motarbetar detta tänkande. Och förresten ska en persons förflutna inte spela någon roll. Det spelar ingen roll. Oavsett vad man först tänkte. Och särskilt inte när man inte ens vet hur personen var då eller är nu.

Jag önskar verkligen att jag kunde se mig själv och resten av världen med någon annans ögon ibland. Jag tror nämligen att min egen verklighetsbild är helt vrickad.

Kommentarer
Postat av: Sara

Speciellt om man inte kände personen i detta förflutna. Man måste ju börja från noll, från den punkten man träffas. Och i ditt fall tror jag knappast det är en dålig sak att börja nu och inte se tillbaka. Om jag minns informationen jag fått rätt är nutiden bättre, inte sant? Alla vill vi väl ha en liten läckerbit, ett litet O ;)

2009-12-10 @ 19:56:52
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Sara

Och för det andra, ja: din verklighetsbild är mycket vrickad. Du är en läääckerbit. Och det tycker min pojkvän också ;)

2009-12-10 @ 19:57:38
URL: http://sarapierre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0