I'd never heard a single word about you. Falling in love wasn't my plan.

När man tillåter sig själv att sova middag kan man inte somna. Skidskytte: som vanligt är svenska tjejerna i en klass för sig och jag gillar det skarpt. Nu är det ishockey på tv. Sporten bara flödar in. Jag älskar det. Om en vecka är det julafton - en vecka! Det var ju sommar nyss. Eller nja.. men ändå.

Igår kom min jul-och nyårsklänning äntligen. Jag hade av misstag valt storlek 34/UK 6 och inte 36/UK 8. Och jag som spenderade ett halvår i landet varifrån UK 6 och 8 härstammar. Pucko! Och ja, den är lite för liten. Och ja, det gör mig ledsen. Men jag får göra det bästa av situationen. Sakta pressa på mig klänningen, klämma ner (de för en gångs skull gigantiska) brösten i den alldeles för smala toppen och knyta det fina bandet i ett kors så att det som inte får plats ändå inte syns. Härligt, eller hur? Jag gillar mig själv otroligt mycket ibland...

You had me at "Hello".

Kommentarer
Postat av: Anonym

darn, vad synd att det blev fel strorlek!

du funderar inte på alternativet då: skicka tillbaka den, ha en annan klänning på julafton och få den i rätt storlek lagom till nyår?

PUSS!

2009-12-17 @ 22:17:15
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: M

svar: nej, jag får klämma ner brösten och blir det för jobbigt får jag ha en annan klänning :P orkar inte hålla på och krångla, nämligen. den är heller inte superliten så det går nog. :)

2009-12-18 @ 15:09:45
Postat av: Sara

Mina tuttar trillar också ut så vi kan skapa en klubb. I det här fallet var tydligen en UK10 för litet för mig. Inte någon annanstans, men just över bysten. Måste hitta den minsta bh:n i världen. Kanske kan stjäla en av mamma.. Lär ju bli boob-flash på nyår. Kanske två om vi har otur?

2009-12-19 @ 11:09:59
URL: http://sarapierre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0