Min framtid ligger i era händer.

Eller okej, jag vill helst styra mitt eget liv. Men nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra.

Det handlar om vad jag ska läsa i höst. Har redan bestämt att det blir Uppsala universitet. Detta eftersom det har rykte om sig att vara en väldigt bra skola samt att det finns mycket som verkar intressant. Men den senare faktorn skapar även ett stort problem. Vad fasen ska jag välja?

När jag väljer det ena eller det andra tar ju mitt liv just den riktningen. Och det är lite skrämmande. Tänk om man inser efter ett par år att det man håller på med inte är vad man helst vill göra?

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp här vid vägskälet. Vad är mest Madde? Det är inte som att ni måste säga nåt och så tar jag det, utan jag vill bara ha lite tips och råd. Höhö. Okej, för er som vill och orkar hjälpa: gå in på de olika länkarna och öppna "Ladda ner programinfo" i rutan "Mer information" för att läsa vad programmet handlar om. Släng sedan gärna en kommentar gällande vad ni tror jag inte kommer tröttna på, eller nåt sånt. Hehe :)

Språkvetarprogrammet, Kandidatprogram i retorisk och litterär kommunikation, Politices kandidatprogram och Historikerprogrammet. Tror det är dessa jag ska välja mellan, om det då inte tillkommer ännu fler intressanta saker. Suck, varför ska det vara så svårt att försöka vara vuxen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

well, jag känner dig nog inte tillräckligt bra för att tipsa om sånt :p men lite lustigt, politices kandidatprogrammet var en av grejerna jag sökte med ^^

2009-02-23 @ 18:25:34
Postat av: Sanna

eh, det var Sanna som skrev föregående kommentar yes.

2009-02-23 @ 18:25:53
URL: http://mondaymorning.blogg.se/
Postat av: AnnG

Min första reaktion är språkvetarprogrammet, för fanimej vad du är kickass i språk!!

2009-02-23 @ 18:26:34
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: rawbert

Tycker du ska söka "Kandidatprogram i retorisk och litterär kommunikation" och "Politices kandidatprogram". Tycker de verkar mest intressanta och finns väldigt många vägar att gå sen när man är klar med sin utbildning, även under tiden man utbildar sig! Det stämmer väl också med "Språkvetarprogrammet" men det känns ändå lite mer snäv än de andra två.

2009-02-23 @ 21:00:15
Postat av: Sanna

ja, jag vet, är helt sjukt indeed. Man blir bara så sad, känns inte som om det finns så mycket hopp för mänskligheten tyvärr.

2009-02-23 @ 21:11:33
URL: http://mondaymorning.blogg.se/
Postat av: lina

finns retorik/litteratur-programmet fortfarande alltså!? ah, soft. det äger ju. det ska du gå ;D

2009-02-24 @ 13:30:39
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Madde

Tack allihop för era tips och åsikter. Jag har dock insett att jag verkligen måste gå efter vad jag känner själv. Synd bara att jag inte vet vad jag känner! Eller, det gör jag nog, deep inside. Nåja, det är väl bara att hålla tummarna och hoppas att den rätta vägen visar sig i en dröm eller så. Just nu har jag dock redan sorterat utbildningarna i en ordning som jag skulle vilja söka. Får se hur det blir till slut. :)

2009-02-25 @ 03:24:15
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Elin Jay

Madde, du kan ju läsa fristående kurser först för att känna dig för vad som känns bäst. Då kan du ju prova på lite olika! :)

2009-02-25 @ 22:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0