Tjoho.

I måndags upplevde London det "värsta" snöfallet på 200 år. Då måste jag tillägga att de inte har upplevt mycket vinter i denna stad. Visst, det snöade som tusan ett tag, men det var inte som att de försiktighetsåtgärder som togs verkligen var nödvändiga. I princip all buss- och tunnelbanetrafik stängdes ner. Man avrådde folk från att gå ut i "snökaoset". Skolor, affärer, biografer mm stängdes ner eftersom ingen kunde ta sig dit. Det var ganska roligt att som svensk betrakta allt 'från insidan' - och det inte utan att man fnissade ganska mycket. Igår läste Amanda dessutom i the Times att Londonborna själva tycker att de är fjantiga. Det stod något i stil med "Det måste finnas något land som hanterar snö sämre än oss. Men var? VAR?"

Mitt i allt det roliga var det inte så skojsigt att Theatre Royal Drury Lane stängde ner för dagen. Vi hade ju biljetter till musikalen Oliver. Prutt. Men vi har rätt att få pengarna tillbaka. Dock vill vi hellre byta till biljetter för en ny föreställning. Vi ska snart åka in till Covent Garden och lösa detta problem.

Kommentarer
Postat av: Elin

hahha, engelsmän alltså! :D

2009-02-04 @ 20:27:59
Postat av: Sara

Haha, jadu. Jag håller med Elin

2009-02-04 @ 23:49:50
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: AnnG

haha jag älskar hur du kunde placera "Prutt" i ett blogginlägg! :D

2009-02-05 @ 21:27:27
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0