Everybody's changing and I don't feel the same.

Den där idag-sa-vi-upp-oss-grejen kom lite sådär i förbifarten. Men det var lite det som var meningen. Jag ville ju skapa lite spänning i den trista vardagen. Ge mina läsare en chock.

Den övervägande orsaken till att vi sa upp oss (eller snarare har berättat för vår manager att vi med största sannolikhet kommer säga upp oss) är att vi på många sätt och vis inte orkar mer. Det är otroligt jobbigt, slitsamt och krävande att jobba på den där restaurangen. Vi blir ibland mobbade av högsta hönset. Och det var länge sedan det kändes roligt att gå till jobbet. Dessutom är det så mycket som är annorlunda mot hur det var i början. Personalen, hela känslan... ja, allt. Visst, det var kanske lite dumt och läskigt att säga upp sig men jag tycker att jag tar alldeles för lite risker i livet. Och man ska väl inte göra något som får en att må dåligt? Jag kommer att sakna Zizzi väldigt mycket. Men det är "gamla" Zizzi jag kommer att sakna. Hur det kändes i början. De personer som var med då. Det känns som att jag har spenderat en livsstil (det ska såklart stå "livstid", men behåller ordet för att visa hur pinsam jag är...) på den där restaurangen, trots att det bara har gått drygt tre månader. Mitt liv står stilla. Och stilla ska det väl förtusan inte stå i London?!

Kommentarer
Postat av: Amanda

correct correct correct! det här ska vi gå tillbaka och läsa de gånger vi tvivlar på oss själva och vårt beslut (typ när vi sitter där om en månad utan jobb och med pengar som försvinner oroväckande fort). fast det kommer såklart aldrig att hända, så no worries helt enkelt. vi är bäst!

2009-01-18 @ 02:23:47
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: Madde

Ja, vi är bäst! Vi förtjänar mycket bättre. <33

2009-01-18 @ 02:53:38
Postat av: mamsen

Vad ni är modiga ni två!

Klart man ska göra det som känns bra.

Ni får säkert något annat jobb ganska snart.

Lycka till!!!!

2009-01-18 @ 10:00:41
Postat av: Anonym

i know, så sad </3

förresten så håller jag med puhr, jag tycker ni är brave!

2009-01-18 @ 12:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0