Galenskaparna och After Shave <3

Jag gillar Björn och Robert Gustafsson. Jag gillar Monty Python. Jag gillar mycket helt enkelt. Men om jag måste välja mina favoriter, då måste det bli Galenskaparna och After Shave. De är så fantastiskt smarta och roliga! Jag säger bara Macken, En himla många program, Gladpack. Det jag tycker utmärker detta gäng är deras underbara låtar och monologer. Här kommer en mängd videor från Gladpack, som gick på TV under år 2000.



Slö Salkow <3



Pierre Rudimentär läser en dikt.



Tuttan Nysilver <3



Tänk om vi hade lärt oss matematik på detta vis?



Bye bye, McDonald's!



Jag hade denna låt på huvudet inatt när jag jobbade. Klockren! <3



Sjukvårdsdebatt med bla Cecilia Floskler och Lill Apabo.



"Vi är vänner." <3



I Sverige har vi trevligt.



Debatt om framtiden, nutiden och dåtiden.



Inomhus-VM i fotboll.

Slutligen - denna video kommer från After Shave + Anders Erikssons uppträdande på Sportgalan för ett antal år sedan:



Jag ber om ursäkt för denna mängd videoklipp. Det är bara så att det finns så mycket bra gällande dessa gubbar som man inte får missa. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: rawbert

"- Många äldre menar ju att tiderna bara blir sämre och sämre, håller du med om det?

- Inte alls, det är de äldre som blir sämre och sämre."



så jävla bra :D

2009-06-23 @ 13:28:14
Postat av: AnnG

Jag älskar Macken-låtarna :D

2009-06-28 @ 20:05:21
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: rawbert

Haha, så jävla kul. Jag gick och sjöng på McDonalds-grejen häromdagen. Lite halvläskigt att du tog upp det, ungefär som Michael Jackson för dig. Älska Galenskaparna!

2009-07-01 @ 22:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0