I'm too proud for love.

Igår var det upp med tuppen som gällde. Sedan tog vi tåget från Paddington till Oxford. I Oxford var det blåsigt, kallt och lite regnigt. Vi satte oss på en Citysightseeing-buss. Under turen fick vi se alla viktiga platser i staden och höra historier bakom dessa. Det var interesting indeed. Sedan hoppade vi av bussen och gick runt och tittade på egen hand. Oxford är verkligen hur fint och mysigt som helst. Go there, folks! Nu har jag också full koll inför konserten, så om vi mot förmodan skulle ha bråttom när vi kommer till Oxford vet jag precis vilken väg som går snabbast att springa, höhö. Och det var betydligt mindre än jag hade förväntat mig, så det ska inte vara något problem för oss att hitta från ett eventuellt vandrarhem eller hotell.

Tjugo över två tog vi tåget till Moreton-in-Marsh, som kallas "the heart of Cotswolds". Cotswolds är ett ganska stort område som ligger en bit från Oxford, och har rykte om sig att vara väldigt mysigt och Morden i Midsomer-aktigt. Jag hade höga förväntningar. Men när vi kom fram möttes vi av det värsta vädret hittills. Och i ett sådant väder kommer ställen som egentligen är urmysiga inte riktigt till sin rätt. Så vi blev en aning besvikna. Det var motvind. Det var spöregn. Vi hade ett "nejfan, nu går jag sönder"-paraply. Vi lyckades hitta ett litet café kallat Martha's Coffee House där vi satte oss med varsin kopp varm choklad. Försökte vänta ut det värsta vädret. Men det gick aldrig över. Så ut begav vi oss ändå till slut. Ville inte ge upp på att Moreton-in-Marsh skulle vara sådär mysigt. But we had to surrender. Och vi sprang till tågstationen. Betalade en sjuhelvetes massa pengar för varsin tågbiljett. Ja, det är faktiskt hutlöst dyrt att åka tåg i detta land.

Sen satt vi där på tåget till Paddington. Jag sov och drömde drömmar där varje låt som spelades i min mp3 fanns i bakgrunden och styrde vad som hände. I Paddington steg två sömniga flickor av tåget på sega ben och satte sig på tunnelbanan mot Golders Green. I Chalk Farm (tre stationer från vår) blev tåget stoppat och vår chaufför meddelade att "...there has been a serious customer incident at Golders Green station. The police is there and we are expecting the delay to be longer than expected." (tyckte det var kul att they were expecting things to take longer than expected) Fortfarande har vi ingen aning om vad det var som egentligen hände, förutom att trafiken från Golders Green mot centrum var avstängd, folk hade evakuerats och polisen var där. Jag letar febrilt på internet efter info, men det finns inget alls. Typiskt, jag som är nyfiken (och lite orolig - tänk om det är nån som hotat att spränga stationen eller så?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0