Just like heaven.

Som vanligt planerar jag att ha med ett citat i mitt inlägg. Det är ju alltid någon annan som har uppfunnit de där fina och träffsäkra meningarna. Och det är så imponerande. Ordkonstnärerna är min största inspirationskälla. Kanske särskilt de som lyckas knåpa ihop fina meningar så att de passar till en melodi. Jag har fått för mig att det är något av det knepigaste man kan göra när det gäller skrivande.

Jag har kommit fram till att ett av mina mål i livet ska vara att skriva något fint som åtminstone en person aldrig kommer glömma. Jag vill skriva något som betyder. Något man kan identifiera sig med. För det är ju det bra skrivande handlar om. Tycker jag i alla fall.

'so here I am
looking pretty for you
they come and go
no one else here will do
so I'm dancing alone
dreaming solo
cause your love's the one worth waiting for
it's just like heaven
'

Så är det verkligen. Jag kommer inte kunna, inte vilja, dansa med någon om den personen inte är du. Inte på väldigt länge. Men vem vet - en dag kanske jag hittar någon som dansar lika bra som du? Som kanske till och med dansar bättre.

Kommentarer
Postat av: AnnG

Hörredu. Min magkänsla säger mig att du kommer hitta danskungen!

2009-03-27 @ 16:06:57
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sannus

just like heaven med the cure är lovely!

2009-03-28 @ 10:37:33
URL: http://mondaymorning.blogg.se/
Postat av: Sannus

just like heaven med the cure är lovely!

2009-03-29 @ 11:54:45
URL: http://mondaymorning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0