I've got to get a life, that's what you say to me.

Avreaktion på gång. Känner mig just nu väldigt uppskattad. Har som bekant bott i London i drygt ett halvår och bland det första jag får höra när jag kommit hem är familjens planer på vad de ska göra med mitt rum när jag flyttar ut i höst. Min lillasyster har redan bestämt att hon ska måla om rummet så att väggarna matchar hennes saker. Och mamma har väl praktiskt taget tittat ut bäddsoffan som ska stå i rummet som för närvarande är Jessicas (och som blir ett gästrum). Där kommer jag bli inkastad när jag är på besök. På besök i ett hus jag fortfarande ser som mitt hem. Förlåt mig, om ni tycker jag överreagerar. Men jag trodde att min familj efter ett halvårs åtskillnad hade saknat mig tillräckligt mycket för att kanske vänta lite med att planera min flytt. Önskar någon kunde förstå att jag faktiskt är ledsen på riktigt.

Nej, nu får jag sluta böla. Följer med spänning Malena Ernmans framfart i Eurovision Song Contest. Hoppas verkligen hon går vidare! Hon är så otroligt duktig och verkar vara en väldigt sympatisk människa. På tal om denna tävling - fytusan vad mycket falsksång. Awful! Det är i princip bara två personer som kan sjunga. Isländska Yohanna (amazing, jag rös) och Sveriges Malena har visst fått all talang, medan i princip alla andra kottar hamnat utanför. Nu håller jag tummarna.

Förresten, ena halvan av nostalgiska duon Me&My (Dub-I-Dub, remember?), Susanne Georgi, tävlade för Andorra. Hon sjöng tyvärr inte så bra här i semifinalen och går nog inte vidare. Ganska catchig låt, dock.

(Uppdate: MALENA GICK VIDARE! Yay! Även Island gick vidare. Najsnajs!)

Kommentarer
Postat av: AnnG

Du och jag och Dub-i-dub! Och - jag håller med om att det typ BARA var falsksång i hela tävlingen. Och vad gäller andras planerande av flytt så förstår jag dig verkligen. Jag bryter typ ihop och gormar på pappa om han tar upp något som får det att låta som om han inte vill ha mig kvar hemma :P

2009-05-12 @ 23:53:57
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sara

Förstår precis vad du menar. Jag har fått höra det där i typ två år. Hela budskapet "Det ska bli skönt när du tar studenten" har redan sjunkit in till viss del. Så de räknar med att bli av med mig, helt enkelt.

2009-05-13 @ 11:53:04
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Sannus

meeh, nu blir jag upprörd ju. Tänk om du inte vill flytta, det är ju still ditt home ju ): Har syrran snott ditt rum under tiden du varit borta? stackars ju, jag hade reagerat minst likadant <3

2009-05-13 @ 20:42:42
URL: http://mondaymorning.blogg.se/
Postat av: Madde

Tjejer, ni har alla missuppfattat lite. Men det är nog mitt fel. Det är ingen som har sagt att de längtar tills jag ska flytta (förutom möjligtvis Jessica, när vi har bråkat). As it turned out, blev det lite fel igår när mamma och Jessica pratade med mig. Jessica är så ivrig och började snacka en massa om att hon ska måla om rummet osv och mamma sa lite annat också. Men mamma och jag har pratat idag och hon bad om ursäkt (utan att ha läst min blogg = hon förstod ändå att jag blev ledsen) och förklarade vad hon menat. Jag överreagerade nog en hel del. Min mamma vill inte bli av med mig, men hon resonerar så att man måste låta sina barn pröva vingarna. Gällande Jessica vet jag däremot inte - hon vill nog bara åt mitt rum, hehe. Nejdå, haha. :P

2009-05-13 @ 22:31:03
Postat av: Sannus

haha, vilken tur <3

2009-05-14 @ 17:54:19
URL: http://mondaymorning.blogg.se/
Postat av: jessica

det har inte ett dugg med att göra att jag vill att du ska flytta. men jag förstår bara inte varför jag ska behöva vara intryckt i det där lilla skitrummet när det rummet du har är dubbelt så stort och du inte ens kommer bo där inne längre? :( det är ju du som väljer att flytta.. det är ingen som säger att du inte bor är lika mycket för det. men du måste kanske släppa taget litegrann :) <3

2009-05-14 @ 19:43:24
URL: http://soderberg-j.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0