Från tankar kring Astrid till tankar kring mig själv.

Jag förbereder min essä som jag ska börja skriva på imorgon. Vill skriva om Astrid Lindgren och måste då bege mig till Carolina Rediviva och låna ett par böcker. Minst 1200 ord måste jag få ihop. Och jag som inte ens vet hur en essä ska se ut. Möh.

Men nu tänkte jag fylla i en lista som jag lånat av Sara.

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Madeleine Helena Söderberg
Smeknamn: Madde, Märd, Mård, Märdie.. det finns nog ett par fler liknande namn.
Låt som när du är ledsen sörjer till? James Morrison - The pieces don't fit anymore
Vad tror folk om dig? Blyg, tråkig, oskyldig och oerfaren. Seriös.
Stämmer det? Till viss del, men på många sätt inte. Jag vet vad jag tycker och kanske är jag inte så impulsiv som många skulle önska att jag var. Dock känner jag att jag vill göra mig själv, och inte alla andra, nöjd och lycklig. Och jag känner att jag inte måste pröva allt. Kanske verkar jag tråkig, men om man lär känna mig hoppas jag att denna uppfattning ändras.
Vad får du oftast komplimanger för? Mina sameögon, höhö.
Vad säger du för att imponera på någon? Hela grejen med att säga eller göra saker för att imponera på någon känns så dumt.
Hur imponerar man på dig? Som Sara så klokt skrev: "Genom att vara sig själv."
Brukar du skratta för dig själv? Väldigt ofta. Det är otroligt skönt och befriande.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Information från Halebop om att jag minsann måste ladda mitt kontantkort idag, annars blir det trist för mig.
Var bor du? Uppsala
Trivs du där: Jovars, det är en trevlig och fin stad. Men jag saknar de jag har lämnat hemma väldigt mycket, även om jag har det bra här med Jessica.
Äger du några Converse: Nej, bara ett par från Primark som liknar sådana.
Brukar du bli för full: Nej, det har bara hänt två gånger. Annars tror jag att det brukar vara ganska lagom.
Är du allergisk i mot något: Inte fysiskt, men det finns mycket som ger mig psykisk allergi. Hur människor beter sig ibland, exempelvis.
Har du haft sex idag: Nej
Hur svarar du i mobilen: Tyvärr oftast "Hallå", vilket är väldigt plumpt och oartigt men som är en ren reflex. Försöker komma ihåg att säga "Madeleine" istället.
Antal timmar sömn inatt: 11 och en halv. Hade kunnat sova hela dagen. Var så sjukt trött att jag knappt orkade lyfta huvudet.
Sov du ensam: Jag hoppas det, så att jag inte hade besök i sängen utan att veta om det.
Brukar du komma i tid: Japp, det visar att man respekterar andra - och sig själv.
När mår du bra: När jag får göra precis vad jag vill i min ensamhet eller är omgiven av de jag tycker om.
När blev du fotad senast: I lördags, då jag var utklädd till slampig nunna.
Hur känner du dig nu: Återigen sjukt trött. Antar att det aldrig gick över. Och eftertänksam, om man nu kan känna sig på det viset.
Vanligaste färg på dina kläder: Blå eller svart, skulle jag tro.
Vad tycker du om fötter: Bebisfötter är underbara, men annars är de ganska snuskiga. Särskilt om personen som äger dem inte klippt tånaglarna.
Vad saknar du: Times that were, London, jordgubbar, de jag tycker om. Barnen <3
Hade du en bra kväll igår: Jag borde ha haft en bra kväll men förstörde den, kan man säga.
Favoritdryck på morgonen: Apelsinjuice eller O'boy
Rakar du benen: Jaa, men ibland orkar jag inte bry mig så då kan jag kanske gå runt som en apa ett tag.
När brukar du oftast gå och lägga dig: För sent.
Är du blyg? Ja och nej. Det beror på situationen. Men ja, oftast.
Sysslar du med någon idrott: Ibland går jag runt och låtsas att jag fortfarande är vältränad fotbollsspelare, men.. nej.
Vill du hellre ha mail än brev: Nej jag vill gärna ha en hederlig gammal brevvän.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kanske inte kärlek i ordets rätta bemärkelse, men tror väl att man kan känna något direkt. Få en känsla av samhörighet på något vis.
Har du spytt offentligt: Ja, usch.
Är du nöjd med ditt liv: Jag borde vara det, men går alltid runt och önskar att jag hade någon att vara kär i och som var kär i mig tillbaka.
Är du bortskämd: Nej, absolut inte vad det gäller materiella ting (förutom när jag är hemma och blir lite ompysslad av mamma, men då är det mest godis och tomater jag får) men jag har alltid känt att mina föräldrar har skämt bort mig på annat vis och det är jag glad över.
Vad gör du i morgon: Cyklar till Carolina Rediviva och läser om Astrid Lindgren, för att sedan skriva en essä om henne.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Inte särskilt mycket. Är dålig på att shoppa, men mat köper jag ju.
Vad längtar du till? Snö och jul och sedan vår och sommar.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja och det är jag evinnerligt tacksam för.
Vad använder du för shampoo? Har faktiskt använt samma shampoo sedan april och det är ett dyrt sådant från en hårsalong i London. Nu suktar dock mitt hår efter något nytt så jag ska gå tillbaka till min älskling Nordic Hair Care som gjorde underverk förra gången jag använde det.
Vad är det finaste du fått? En lillasyster och syskonbarn. Men förmodligen syftar denna fråga på materiella ting och då får jag väl säga... hmm, vad svårt. Alla personliga saker, som vänner och familj har skapat själva. Som man kan se och förnimma själen i.
Hur gammal är du: 20. Hjälp, det känns jobbigt att skriva det, haha.
Tycker du om någon just nu: Nej, nu var det ett tag sedan jag var förälskad.
Om fem månader: Jag hoppas och ber.
Du samlar på: Minnen och ögonblick. Brukade samla på Kitty-böcker, bokmärken och klippdockor som liten.
Gröna eller röda äppeln: Ibland det ena, ibland det andra.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Jag ringer väldigt sällan till någon överhuvudtaget. Antingen går jag runt och är ledsen och berättar inte det för någon, eller så skriver jag av mig eller pratar med någon. Men mamma, tänker jag sådär spontant. Henne skulle jag nog ringa om det var riktig kris.
Gillar du golf: Det verkar kul att spela, men det är mindre kul att se på.
Vilken tid gick du upp idag: 12
Har du strumpor på dig nu: Strumpbyxor, men ändå är fötterna som isbitar.
Är det okej att gråta: Ja, även om jag känner mig otroligt tafatt när någon gråter i min närhet. Vet inte hur jag ska agera, vad jag ska säga eller om jag ens ska säga något.
När grät du senast: Igår kväll, då var det jobbigt ett tag.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Göra mig av med studielånet och sedan investera. Göra något för min familj.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Absolut inte, även om de ofta har bra kvalitet och kan vara roligt att ha.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: För sent.
Vill du gifta dig: Ja, jag längtar.
Vill du ha barn: Absolut. Ibland känner jag som att jag skulle vilja ha barn precis, just nu. Men sedan tänker jag alltid att nej, det är jag nog inte redo för. Men jag älskar barn. Jag ser fram emot att ha en hög med filurer som jag kan hjälpa bli fina människor och som jag kan ösa kärlek över.
Solar du ofta: Nej, men skulle gärna göra det då och då för att se mindre sjuklig och blek ut.
Är du bra på att laga mat: Ja, det är jag nog. Även om jag inte har lagat så mycket i mina dagar.
Hur vig är du: Usch, jag är alldeles för stel och knakar alltid i leder och benpipor och jag vet inte allt.
Är du musikalisk? Litegrann, det tror jag nog.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten, även om jag oftast är mer sugen på Coca Cola eller Julmust.
Tror du på ett liv efter döden: Jag har svårt att tro att det bara tar slut sådär pang-bom.
Tycker du om sushi: Ja, det var iallafall gott när min kusin David, som är kock, lagade det på min fasters bröllop.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, annars är de bra på att låtsas som att de gör det.
Har du tandläkarskräck: Nej, men lite jobbigt är det att ha uppmärksamhet riktad mot det lilla kaoset som är mina tänder.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Många gånger.


Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vad mycket finare och klokare svar du hade på dom flesta frågor! :o <3

2009-11-03 @ 22:11:55
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Sara

Ps. jag tyckte det du skrev om Jessica var jättefint. Jag hoppas hon uppskattar det :) <3

2009-11-03 @ 22:27:31
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: M

äsch, det tycker jag väl inte att jag har. jaa det hoppas jag också :) <3

2009-11-03 @ 23:18:44
Postat av: AnnG

Fina Märdie. Förlåt för att jag varit sen så ofta, det är inte för att jag vill vara respektlös!

2010-04-04 @ 08:57:40
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0