In the name of love.

Jag tror, att om varenda person på detta jordklot bara skulle säga och göra saker in the name of love, då skulle allt vara mycket bättre. Inte för att hämnas, för att få makt, för att klättra högre på karriärsstegen. Jag gör det in the name of love.

Och förresten, pengar är en så dum uppfinning. Den mest korkade nånsin, skulle jag vilja säga. För om man läser i historieböckerna... eller nej, man behöver inte ens göra det. Man kan bara tänka efter och föreställa sig. Innan pengen uppfanns bytte man till sig det man var i behov av. Märk i behov. Hur mycket saker finns det inte nu, som vi bara tror att vi måste ha? Hur mycket finns det inte som vi egentligen skulle klara oss utmärkt utan? All materialism, den kommer ta kol på oss. Vi siktar bara högre och högre, vi vill ha mer och mer. Mer pengar så vi kan köpa saker. Och någonstans måste det ta stopp. Någonstans kommer vi inse att det inte finns några uppfinningar kvar. Men inte alla människor är materialistiska. På många ställen finns det dem som klarar sig utan en enda ägodel. Som kämpar för mat och skydd för natten. Vi tycker synd om dem. Men kanske är det oss det är synd om, vi som är beroende av pengar.

"Tänk på det, en annan gång. Jag ångar vidare. Än finns det mycket kvar att platta till." som Anders Eriksson så fint säger där han sitter på sin maskin och plattar till jorden.

Man kanske ska tänka innan man agerar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Visa ord kära vän, visa ord. Pengar har mestadels förstört. Sverige hade nog haft en mer betydande plats på världskartan om man beslutade saker och handlade med andra varor än pengar. Det tror jag i alla fall! :) <3

2009-11-04 @ 00:34:53
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: M

Ja jag tror nog också det. Och om makt inte spelade sådan roll. Om alla kunde hålla sams istället för att kriga. Då kanske Sverige hade fått vara med. Men nu är vi landet lilleputt som inte har så mycket att säga till om, och även om vi hade något att säga till om vågar vi inte säga något.

2009-11-04 @ 00:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0