Mer Astrid.

Jag vet inte vad det är med mig, men nu sitter jag och läser om Astrid Lindgren och nästan gråter. Vilken otrolig människa! Kanske sörjer jag att hon inte finns mer. Det spelas i alla fall sorglig musik på Spotify och jag inser att det aldrig kommer finnas en sagoberättare som henne, nånsin. Och det kommer inte komma nån ny Pippi Långstrump, för alla är bara rädda att deras karaktärer ska kallas copycats.

Nu ska jag äta mina gurkmackor och fortsätta skriva om Astrids betydelse för barnen.

Kommentarer
Postat av: AnnG

Alla jag träffade som kom från Holland, Tyskland, Österrike och sånt där blev helt till sig när jag började prata om Astrid. De hade alla en alldeles egen relation till henne, och hade alltid en favorit!

2010-04-04 @ 09:00:14
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0