Swim in a deep sea of blankets.

Ser det lite vagt framför mig. Men kan inte minnas vem det var.

Jag gillar Erik Hamrén. Byebye Lagerbäck. Jag sörjer inte att du fick flytta på dig.

Ska hålla mitt tredje tal på måndag. Det ska vara i argumenterande stil och kommer med största sannolikhet kritisera det faktum att kvinnor inte får tacklas när de spelar hockey. I nästan alla andra sporter är reglerna för damer och herrar likadana, så what is up with this shit? Brottning - kvinnor vrider nackarna av varandra. Handboll - kanske den tuffaste närkampssporten som finns, för både damer och herrar. Fotboll - tjejer sparkar och drar omkull varandra. En av de saker jag gillade när jag själv spelade fotboll var att jag fick ta ut mina agressioner på irriterande motståndare, och jag är ganska säker på att detsamma gäller för de som spelar hockey. Jag skulle vilja sparka desombestämmerinomishockeyn i röva!

Jag är lite hungrig, men ska sova nu ty klockan är mycket. Lovar att jag åt en ordentlig middag! Pasta med kryddig tomatsås, mums.

Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att höra att du åt en ordentlig middag, yees!

2009-11-19 @ 09:18:20
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: Sara

så jävla bra val av ämne! håller med dig om att det är sjukt. är tydligen typ samma sak i bandy.. varför ska inte kvinnor få tacklas för?!

2009-11-19 @ 14:44:04
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Amanda: Höhö!



Sara: Ja visst är det ett intressant ämne! Jag tror att det har att göra med att männen inte tror att kvinnorna klarar av det. Men vadfan, de som spelar hockey är ju personer som gillar tuffa tag.

2009-11-19 @ 17:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0