Här är mitt hjärta, do whatever you want with it. I'm beginning to lose my resistance.

Det värker i magen. Jag vet inte om det är lungorna, hunger eller lite såndär trevlig höstångest. Men nu ska vi inte deppa ner oss. Eller jo, lite. Lite depp behövs ibland. Jag verkar behöva mycket depp. Depp är mitt livselixir och min undergång. För vem orkar simma upp till ytan när man dragit ner sig själv på botten?

Ibland blir jag så ledsen och undrar varför det aldrig blir min tur. Vad gör jag för fel? I mitt huvud försöker jag hur mycket som helst men extrovert försöker jag inte alls. Jag har inget självförtroende. Jag är kräsen och rädd. Men att vara lite kräsen och rädd kan kanske vara en aning bra också. Att inte nöja sig med första bästa psykfall. Dock börjar jag slå ifrån mig hela grejen med "du kommer vara glad sen när det händer, du har något fint att se fram emot". Jag vill ju må bra nu, jag vill vara lycklig nu.

Kommentarer
Postat av: AnnG

Var det då :) Var lycklig NU! För det enda tillfället du faktiskt kan bestämma över dina känslor är precis exakt nu. Även i framtiden, när du tror att du ska må bra, är det så. Du kan väl lika gärna välja att vara glad nu med, för det är ju inte som att du inte är värd lycka som du är nu? :)

2009-10-28 @ 01:40:32
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: AnnG

Alltså, jag menar, att du kan ju såklart bestämma över dina känslor i framtiden med, jag menar bara att du inte kan bestämma över vad du ska känna om si och så lång tid, utan bara om vad du känner i stunden. och då är det ju roligare att känna sig nöjd och glad än deppig? :P

2009-10-28 @ 01:42:16
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Amanda

du orkar simma upp till ytan, i know it! jag håller med angelica. du måste välja att vara nöjd och lycklig. sen kan man inte bestämma helt och hållet, men man kan välja att man ska dra sig upp varje gång man börjar närma sig botten. lycka handlar inte bara om löve, i assure you that. det handlar lika mycket om drömmar och hopp och utveckling. så välj att fokusera på annat som gör dig glad. sen när det där fina händer kommer du varken ha tid eller lust att tänka på det där andra som är du. så det är lika bra att passa på. :P

2009-10-28 @ 14:32:11
URL: http://charlice.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0