If somebody's going to make it, then that somebody ought to be you.

Har haft en mysig helg tillsammans med Josefine. Under dessa dagar har vi hunnit med att titta på fyra gamla 80-talsgodingar med Brat Pack, det vill säga Molly Ringwald, Judd Nelson, Anthony Michael Hall, Demi Moore, Rob Lowe, Ally Sheedy, Emilio Estevez och Andrew McCarthy. Pretty in Pink, The Breakfast Club, Sixteen Candles och St Elmo's Fire var filmerna vi såg. Good stuff!

Vi har även plöjt bland den oändliga informationen på imdb.com (<3) och när vi läste om Titanic blev vi något förvånade. Eller rättare sagt, vi försökte föreställa oss det som står skrivet. Där finns nämligen namn på de personer som från början var tänkta till de olika rollerna. Filmbolaget ville ha Matthew McConaughey som Jack Dawson. Föreställ er det! Yikes... Eller varför inte Macaulay Culkin, som även han var ett av alternativen (trots att han bara var 16-17 år när filmen spelades in!!). Och som Rose: Gwyneth Paltrow. Oh my... Det är ofta man läser sånthär och tänker att det som blev, det passar väldigt bra. Eller vad säger ni?



Jag följde Josefine till tågstationen för några timmar sedan, och då fastnade vi inne på Pocket Shop. Inte mig emot! Jag köpte tre finfina böcker som jag ska läsa när jag har tid. Nu ska jag se på film i väntan på att Jessica ska komma hem.

Kommentarer
Postat av: AnnG

Lowter majsigt!



PS. Gör det mig till en nörd att jag vet sånt om Titanic utantill? :P (A)

2009-10-04 @ 22:26:13
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Madde

sv: utantill? haha det går ju inte. du måste ju ha läst det. du menar nog att du vet sådant sedan länge :)

2009-10-04 @ 22:40:38
Postat av: AnnG

haha åh, ja utantill var nog fel ord! :P

2009-10-06 @ 18:56:49
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sara

Filmhelger är aldrig dåligt :) mysigt! tell me oh dear saint, är det här filmer du äger? i så fall finns det en liten Sara som är sugen på att låna (A)

2009-10-09 @ 12:22:21
URL: http://sarapierre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0