Jag ogillar verkligen Homo Sapiens Sapiens.

http://ekuriren.se/nyheter/flen/1.499920, http://kkuriren.se/nyheter/flen/1.500102

Nu har vi alla ansiktet bakom gärningarna.

Nu vet dina vänner vem du verkligen är.


Nu kanske flickan kan få ro.

Och nu kan jag prata om det utan att oroa mig för att avslöja något jag inte får avslöja.

"bestämmelsen om våldtäkt bör vara reserverad för de mest allvarliga sexuella kränkningarna" står det. Kan man sätta olika värden på lidande? Vart går gränsen för det ena eller det andra?


Kommentarer
Postat av: Sanna

gud vad vidrigt. Jag mår illa. Alla våldtäkter är vidriga, men när det är kids. Fyfan. Och det är lika vidrigt att ge sig på någon man aldrig träffat men still. Tänk att veta att det var någon man trodde var en vän och att man bjudit in personen i sitt eget hem. Nej, those thoughts makes me sick. Läskigt när det är i en så liten stad med när man vet vem det handlar om.

självklart kan man inte sätta värden på någons lidande och yet är det helt sjukt att det är precis vad man måste göra i domstolen. eller nej, nu har jag fel. Man värderar ju inte lidandet men still. Usch, vi har diskuterat det här i skolan, det är så darn svårt. När det är våldtäkter och kiddos inblandade känner jag mest "tappa bort nyckeln" ungefär.

Men jä. jag antar att det inte klassas som fullbordrad våldtäkt om jä. whatever, det är en vidrig diskussion och vi borde inte ha den, man är tillräcklgit upprörd ändå. det är ju som det där med att om du var full och blev våldtagen klassades det inte som våldtäkt utan som "sexuellt utnyttjande" (tror dock det har ändrats nu, men det är inte längesen). Så vad är approachen där liksom - är du full är det okej att någon våldtar dig för det är ändå inte våldtäkt, du får alltså skylla dig själv om du är berusad" ungefär. GAAH. JAG KAN INTE LÄSA OM THOSE THINGS eller våldtäktsfall in general jag blir så jäkla hetsig och arg. jag ska enda det här. men jag finner inte riktigt några ord för att uttrycka mitt äckel.

2009-10-08 @ 08:30:47
URL: http://mondaymorning.blogg.se/
Postat av: Madde

jag håller med dig totalt! uääh... när det är barn och djur som lider så mår jag så fruktansvärt illa... och särskilt nu när jag vet vem the bad guy är, och att han var en av mammas närmsta kollegor...

2009-10-08 @ 12:24:49
Postat av: Sara

Håller med ovanstående skribent. Det är så äckligt vidrigt att det inte finns värre. Fy fan :S

2009-10-09 @ 12:20:07
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: ......

det är så sjukt. har haft honom som lärare i 4 år men mentor i 1 ½ år /: jag kan faktiskt inte tro att det är sant, jag vill inte tro det.! det är helt sjukt...

2009-10-10 @ 18:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0