Jag skulle knoppa.

Det var tanken. Men sen tänkte jag lite mer och bestämde mig för att skriva. 

Nu är jag tillbaka i Uppsala, efter nästan en vecka (!) hemma i Flen. Jag saknar Flen. Mamma och pappa lagade mat. Jag behövde inte vara vuxen, något som jag i och för sig finner stört omöjligt även om jag är i Uppsala. På fredag är det tenta. Jag hade en period då jag trodde att världen skulle störta samman och att jag skulle hamna under alltsammans. Men nu känner jag mig förvånansvärt lugn. Det kanske går över. Haha.

Uppenbarligen drömmer jag en massa konstigheter nuförtiden. Eller ja, jag vet såklart att jag gör det. Men det verkar även påverka andra. Jessica påpekade, då hon övernattade bredvid mig natten till lördag, att jag hade gnytt ganska mycket. Vad jag minns var det ingen mardröm som hemsökte mig. Kanske var det bara nåt i mitt undermedvetna som plågade mitt sovande jag. I det går det bara att spekulera.

Förresten, det händer också mycket andra konstigheter nuförtiden. Sådant i stil med att jag sjunger på en sång, sätter på radion och just den låten spelas. Jag har ju faktiskt en gång testat om det fungerar. Jag bestämde att "denna låt nynnar jag på och nu ska vi se vad som spelas på radion" och att det då var den låt jag nynnat på. Vad innebär det att jag har varit med om flertalet liknande grejer i flera dagar? Jag är inte religiös eller så, men jag börjar nästan tro att jag kanske har nån mystisk förmåga. Ett sjätte sinne kanske? Höhö.

Jag lyssnar på Sugar Mouse av Oh, Atoms. Det är en så fin låt och jag tänker att, ja, jag är hoppfull. Det kommer bli fint. Kanske inte nu, kanske inte imorgon. Men en dag. Och det kanske kommer vara sådär extra fint bara för att jag inte har varit med om något sådant förr. Jag hoppas, jag hoppas.

Näe, nu säger jag god natt. God natt!

Kommentarer
Postat av: amanda

åh, herregud, var det så länge du var hemma? vad nice! låten var söt, mhm. hoppas det går bra imorgon, jag håller obviously tummarna! puss!

2009-10-22 @ 14:32:32
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: josefin

du skriver väldigt fint och väldigt underhållande.

jag tycker att dina konstigheter är typ urmysiga och totally cosy, typ!

men vad strange. det där med låten. hm. du har nog direktkontakt någonstans på något sätt. iaf vad jag tror.

låten var pretty. den sparar vi! <3

2009-10-27 @ 10:36:51
URL: http://thoughimonlyme.blogg.se/
Postat av: Madde

det gick sådär du, amanda.. vad du är snäll, josefin. och ni girls: jaa visst är låten fin! :)

2009-10-27 @ 17:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0