When the heartache is over, I know I won't be missing you.

Jag har precis läst några gamla blogginlägg, från okt 2008 till ca jan 2009. Det känns som att jag läser det som någon annan har skrivit. Kan inte riktigt greppa att det är jag. LondonMärd. Den tjejen var på många sätt coolare än NästanVuxenMärd, men å andra sidan en mindre person än dagens version. Jag var verkligen en tonåring. Och med det inte sagt att jag inte är tonåring fortfarande (jag är 20, men ni förstår principen). För det är jag, eller rättare sagt min hjärna. Men det känns som jag hunnit mogna en del sedan dess. Och minns ni hur mycket ni tyckte att jag hade mognat när jag var i London? Yikes, vad omogen jag måste ha varit innan London.

Kan inte låta bli att tycka att mitt liv just nu är väldigt trist om man jämför med det liv som inleddes för ett år sedan, och som jag levde i ett halvår. En del av mig är dum nog att önska att folk ska överösa mig med sånadär fina ord som jag fick höra då. "Du är så himla cool, LondonMärd.", "Jag saknar dig så mycket." Det är själviskt och oerhört barnsligt, det vet jag. Man ska inte behöva få bekräftelse, man ska inte kräva det. Man ska förstå att folk tycker att man är bra ändå.

Kommentarer
Postat av: londongirl 2

Maddduuu, du är fortfarande sådär otroligt cool! studentska i uppsala är i min mening precis lika coolt som servitris i london, om inte coolare. för grejen är att londonerfarenheten har du ju alltid i bagaget och det gör dig lite ovanlig bland de övriga vanliga studentskorna i den staden. bara för att den upplevelsen är över betyder det inte att den inte alltid kommer att vara en del av dig. du kommer alltid att ha londonmärd i dig liksom.



och bara så du vet så saknar jag dig väldigt väldigt väldigt mycket.

2009-10-06 @ 00:21:05
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: Madde

londonmandy: du min fina, fina vän vet precis vad du ska säga. du känner mig så väl, du vet att jag ofta har så dumma tankar... jag saknar dig också, supermycket! <3



vi måste ta den där londonhelgen snart. jag tror inte jag kan förrän efter tentan, och tentan är 23 oktober. helgen kring den 17:e är det ju erik hassle. när fungerar det för dig? :)

2009-10-06 @ 12:34:08
Postat av: sambo forever

helgen efter din tenta kanske funkar då, den helgen är jag väldigt ledig. alltså 23, 24, 25 där. en londonhelg där skulle sitta fint för min del. :) och då när du ska se hassle så är jag i flen och jobbar, så då kanske vi hinner ses en stund. :D

PUSS <3

2009-10-06 @ 14:19:15
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: Madde

sambo forever: jaa men vi kan väl säga det lite preliminärt! :) jaa men vad najs, hoppas vi ses då :) pusspuss<3

2009-10-06 @ 15:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0