Are you unsatisfied? You can't make up your mind. When you can take me by the hands and I will close my eyes.

Jag låter inte tankarna vandra ända ner till botten. Och jag ler för att istället lyfta mig själv mot solen. Och jag märker att det verkligen är mer givande att vara glad över minnen än att sörja stunder som aldrig kommer igen.

Man kan kalla det "steg i rätt riktning", det som jag ägnar mig åt om dagarna. Halv två i natt gick jag igenom en mental lista över minussidorna och bestämde mig för att från och med nu tänka "you are not the one". (Och jag hatar egentligen att markera det, för när vill man någonsin behöva tänka och säga så?)

Men en del av mig protesterade, blundade och såg ett framtida ögonblick då vi sitter omgivna av våra närmsta vänner och en av mina säger "Minns du att du skrev att han inte var den rätte?" och jag skrattar och blickar in i hans ögon och säger "Jag var ung och dum." och han tar min hand på ett sådant sätt att jag vet att sommar 2010-versionen av mig inte hade en aning. En del av mig fortsatte att blunda och önskade att detta ögonblick är en verklighet som finns där i framtiden och väntar på oss.

Men hon kvävdes ganska snabbt av realisten som vet att sådana what if-tankar bara leder till olycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0