Dag 1: Om mig.

Då ger även jag mig in i leken. Första dagen ska man beskriva sig själv. Jag vet inte hur personligt och utförligt det ska vara - har klurat på det i flera dagar. Så det första jag kan berätta om mig själv är alltså att jag försöker analysera och tolka det mesta. Jag vill att saker ska bli så "rätt" som möjligt även om det inte finns något rätt eller fel i många fall.

Det känns ju lite overkill om jag ska sitta här och skriva "Hej jag heter Madeleine" och så vidare, då jag misstänker att de allra flesta som läser min blogg är mina nära vänner som redan vet det mesta. Därför ska jag försöka dela med mig av detaljer som är mindre allmänt kända. Men det kommer säkerligen ändå sluta med att jag tjatar om det gamla vanliga.

Bor i Uppsala men har stora delar av mitt hjärta i Flen. Jag är tjugoett år ung men redan livrädd för att bli gammal. Värst skulle vara att känna kroppen tyna bort medan jag var klar i huvudet. Funderar ofta på vad jag kan göra för att må bra på äldre dagar, men det går nog inte att göra så mycket mer än acceptera att det blir som det blir. Som liten var jag ganska beräknande och hittade ständigt på sätt att lura min lillasyster. Det var sällan hon fick vara med och leka. Såhär i efterhand kan jag få ont i hjärtat. På 50- och 60-talet visste de hur man skapade fin musik. Bland det bästa jag vet är en heldag med sport på tv i sällskap av min familj. Jag älskar att vi är en sportgalen liten enhet. Är en sådan som skjuter upp saker hela tiden. Det finns ju alltid nåt bättre att göra än att diska! Om jag orkade anstränga mig lite, lite mer vad gäller styling av mitt hår skulle det vara lockigt. Som det är nu vill det vara varken helt lockigt eller rakt. Jag kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt och brukar göra detta utan dåligt samvete, men påverkas också lätt av andra som klagar på sitt eget ätande och skäms därför ibland över att jag inte tänker på vad jag äter och inte heller tränar. Skulle nog behöva lite mer självrespekt. Tror att jag i allmänhet är ganska svår att irritera sig på (är ju liten, oförarglig, öppen och trevlig - trots att jag på sätt och vis ogillar människor i allmänhet - samt humoristisk vilket brukar ses som bra personlighetsdrag) men får av någon anledning ofta för mig att jag har egenskaper som folk borde tycka illa om. Är rädd för vad folk tycker och tänker om mig - ja, jag oroar mig på tok för mycket över det. Eller, egentligen bryr jag mig inte om vad random personer tänker när de ser mig utan jag bryr mig om vad dem jag tycker om tycker om mig. Rörigt, japp. Pluggar retorisk och litterär kommunikation men vet egentligen inte alls vad jag vill göra med mitt liv. Slits åt en mängd olika håll. Retorik och litteraturvetenskap passar mig verkligen, men jag är även intresserad av att plugga kriminologi och liknande för att kunna bättre förstå vad som rör sig i huvudet på någon som begår hemska brott. Engelska har alltid varit ett favoritämne och jag saknar att studera det. Språk överhuvudtaget är väldigt intressant. Historia har jag alltid tyckt om, något jag ärvt av pappa. Sportjournalist, bokförläggare, översättare, skriva manus till film eller något helt annat? Vad ska jag göra när jag blir stor?

En av mina absoluta favoritlåtar som även beskriver mig som romantiker med cyniskt kantade drömmar ganska väl.

Kommentarer
Postat av: Niki

Fin presentation, tycker jag =)

2011-01-02 @ 23:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0