Dag 4: Det här åt jag idag.

Detta är ju inte riktigt dag fyra. Jag skriver inte varje dag för det har jag inte haft tid eller ork till och så kommer det nog fortsätta. Men nu är jag här i alla fall.

Idag åt jag fyra mackor och två rader Marabou Digestive till frukost. Sedan gick jag till skolan och där fick jag en stor kaka som Julia köpt till mig för att jag var lite nere igår (ja, hon är underbart söt). Om en stund ska jag värma ett par bitar pizza (ja, jag gjorde i ordning en pizza igår, en salamipizza som blev sjukt god!).

Många av er vet nog att det är såhär mina matvanor brukar se ut. Jag äter inte så mycket, är dålig på att ta mig tid att äta. Jag var på gränsen till anorektiker som liten och är fortfarande knasig. Har problem med att respektera mig själv tillräckligt mycket för att ta tag i matlagning och så vidare. Men jag har blivit bättre på att ta hand om mig själv och som det är nu har jag de senaste dagarna lagat mat så jag har matlådor fram till måndag (då jag åker hem till Flen) och det känns grymt bra.

Det blir ett sådant kort inlägg om jag bara ska nämna vad jag ätit idag, så jag tänkte fortsätta med det jag tycker mest om att äta. Det är sällan jag blir sugen på godis eftersom jag äter frukt och grönsaker istället. För mig är det godis. Jag älskar paprika, gurka, hårda tomater, satsumas, lite småsura jordgubbar, hård mango, banan och hårda nektariner (finns säkerligen en hel del annat som jag inte minns nu). Hårt är min grej för det är äckligt när saker blivit för mogna. Jalapeños och fefferoni finns också på favoritlistan; älskar stark mat så jag kryddar alltid min mat ganska mycket. Spaghetti, tacos, röror av olika slag (brukar göra en såsig röra med ris, spaghetti, couscous eller quinoa och det blir nästan alltid jättegött) pommes, stekt och grillat. Det bästa som finns är dock sushi. Jag får alltid matorgasm när jag äter det. Och choklad, herregud! Får inte glömma det. Gjorde världens bästa kladdkaka häromveckan som jag ska försöka mig på att återskapa hemma till jul. Jag kommer inte på något mer just nu och jag börjar bli sugen på den där pizzan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0