Play Robin Hood with someone else's heart.

Jag var så trött tidigare och somnade när jag såg på film. Det är ju föga intressant, men något som är värt att uppmärksamma är att jag sov i kanske två minuter, vaknade med ett ryck och kände mig utvilad. Mycket märkligt. Det kan man kalla powernap!

Funderar på att läsa gamla inlägg (det vill säga dem från i somras) men jag är rädd att jag ska känna enorm avsmak och radera det mesta jag skrev då. Jag har sådan distans till den personen - särskilt den jag var här i bloggen - och ändå var det sommar för inte så länge sedan. Det är lite skrämmande när jag kan se tillbaka på den jag var för kanske bara någon vecka sedan (viss överdrift, men ni fattar) och känna att vi inte är samma person. Visst är det bra att mogna och växa som människa men det är inte alltid kul att vara så oerhört medveten om processen.

Till på onsdag ska vi ha läst Mrs Dalloway av Virginia Woolf som är 200 sidor lång samt ett utdrag ur Ulysseus av James Joyce på 15 sidor. Och så var det nog en kompendietext också. Får se om jag hinner klart - jag är både långsam när jag läser och lat vad gäller att prioritera läsningen framför annat, exempelvis bra tv-serier.

Nä, nu ska jag försöka bli av med matkoman samt eventuellt rycka upp mig och läsa lite. Hej hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0