Projektet.

När jag har en ledig stund som passar utmärkt för rensning av garderoben är det precis vad jag ska göra. Är så fruktansvärt trött på att se människor överallt och känna "det är så jag vill klä mig", men att sedan inte göra det på grund av lathet och framför allt pengabrist. Tro det eller ej (med tanke på hur jag vanligen ser ut): jag har egentligen en väldigt fin smak vad gäller kläder.

Jag har så länge jag kan minnas sparat på allt möjligt. Det innebär att jag inte kommer mig för att kasta något i tanken att jag någon dag kanske kommer att använda den där tröjan eller vad det nu kan vara. Men det är dags att jag förstår att jag inte kan leva i en nostalgisk bubbla och att fina ögonblick inte sitter fast i klädesplagg och därmed inte försvinner om jag gör mig av med det.

Lite jobbigt blir det, för jag måste börja om från början. Köpa nya underkläder, strumpbyxor, tröjor, byxor, klänningar - allt! Men å andra sidan kan jag se det som ett trevligt projekt inför 2011: välja bara det allra bästa till min nya garderob. Jag ser faktiskt väldigt mycket fram emot detta. Men var ska jag börja när det gamla är bortrensat?

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror du ska börja med såna plagg som du faller vid at first sight, som den där underbara spetskjolen du köpte på cubus för inte alltför länge sen. Det är så jag tror att det blir bäst :)

2010-12-08 @ 11:36:28
URL: http://sarapierre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0